ادامه درگیری میان دولت مستعفی و شورای انتقالی جنوب یمن/ انتقال استحکامات نظامی جدید به ابین

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری المیادین، نیروهای دولت انتقالی جنوب یمن که تحت حمایت امارات قرار دارند، اعلام کردند، حمله نیروهای وابسته به دولت عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی یمن در استان ابین واقع در جنوب صنعا را دفع کرده و حملات دقیقی علیه استحکامات آنها داشتند.

همچنین طبق گزارش المیادین، نیروهای شورای انتقالی جنوب استحکاماتی نظامی را به سوی منطقه “خبر المراقشة”، واقع در شرق استان ابین منتقل کردند.

محمد النقیب، سخنگوی این نیروها اعلام کرد که نیروهایش در چندین کمین، حملات دقیقی علیه استحکامات نیروهای هادی داشتند.

دولت انتقالی جنوب روز شنبه اعلام کرد که توافق ریاض به بالاترین سطح شکنندگی خود رسیده است. این دولت در ادامه جنبش اخوان در یمن را به آمادگی برای آغاز جنگی جدید در جنوب متهم و اعلام کرد: آنها برای آغاز نبرد جدیدی در منطقه طور الباحه در استان لحج آماده می‌شوند.

دولت انتقالی جنوب سال گذشته ضمن استقبال از توافق ریاض  بر اهمیت و لزوم رعایت سلسله مراتب مندرج در آن تاکید کرده بود.

دولت مستعفی یمن و شورای انتقالی جنوب حدود چهار ماه قبل توافق ریاض را برای تشکیل کابینه‌ای متشکل از ۲۴ وزیر به صورت برابر میان استان‌های جنوبی و شمالی یمن به انتخاب رئیس جمهوری این کشور امضا کردند.

در توافق یاد شده به بیرون کردن نیروهای نظامی از استان عدن و تفکیک نیروهای دو طرف در استان ابین و بازگرداندن آنها به پایگاه‌های قبلی‌شان تصریح شده بود.

انتهای پیام

ابتلای پادشاه انگلیس به سرطان
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 − 4 =

دکمه بازگشت به بالا