مدیر عفو بین الملل: دولت آمریکا از حق زندگی شهروندان خود دفاع نمی کند

به گزارش ایسنا، به نقل از اسپوتنیک، خشونت با اسلحه پس از تیراندازی گسترده در اواخر ماه مارس در جورجیا و کلرادو در مجموع ۱۸ کشته برجای گذاشت. اواخر روز چهارشنبه ، کاخ سفید اقدامات جدیدی را برای مقابله با تیراندازی های گسترده اخیر از جمله پیشنهاد جلوگیری از گسترش “اسلحه های ارواح” سلاح هایی که قطعات خریداری شده، توسط خریدار جمع می شود ، رونمایی کرد. با این حال ، مراحل به وضوح از اقدامات سختگیرانه – بررسی پیشینه و ممنوعیت سلاح های حمله ای – که قبلاً بایدن وعده داده بود ، کمتر است.

انی یس کالامارد ، دبیرکل عفو بین الملل به اسپوتنیک گفت: با قربانیان خشونت با اسلحه باید همان رفتاری را داشته باشند که با قربانیان نقض حقوق بشر. وی توضیح داد که حتی اگر خشونت اسلحه توسط بخش خصوصی انجام شود ، این بدان معنا نیست که مقامات کشور مسئولیت چنین اقداماتی را ندارند. در این مورد ، ایالات متحده از تعهد خود بر اساس قوانین بین المللی ، جلوگیری از خشونت با اسلحه و محافظت از مردم در برابر خشونت اسلحه ، خودداری می کند.

وی افزود: قربانیان خشونت با اسلحه ، همه قربانیان نقض حقوق بشر هستند. بنابراین آنها مجاز به طلب خسارت از دولت هستند ، به همین دلیل است که ما به آنها توصیه می کنیم این کار را انجام دهند.

کالامارد افزود: دولت های سراسر جهان ، از جمله در ایالات متحده ، وظیفه ایجاد امن ترین محیط ممکن برای اکثریت قریب به اتفاق مردم را دارند. “دسترسی آسان به سلاح گرم در ایالات متحده و سایر مناطق جهان یکی از عوامل اصلی خشونت با اسلحه است ، و طبق قوانین بین المللی حقوق بشر ، ما می دانیم که این کشور وظیفه محافظت و به حداکثر رساندن ، استفاده از همه چیز را  با قدرت و منابع خود برای محافظت از مردم در برابر تهدید برای زندگی آنها دارد.

پادشاه اردن خواستار راه حل سیاسی برای احقاق حقوق فلسطینی‌ها شد
هم اکنون بخوانید

او گفت: واشنگتن باید از تمام منابع خود برای محافظت از شهروندان در برابر چنین خشونتی و جلوگیری از وقوع چنین حوادثی استفاده کند. بنابراین ، هر زمان که یک کشور کنترل کافی بر نگهداری و استفاده از سلاح های آتشین را اعمال نمی کند ، دولت در تعهد خود برای حمایت از قوانین بین المللی حقوق بشر کوتاهی می کند ، و رک و پوست کنده ، این در حال حاضر موقعیتی است که ایالات متحده در آن قرار دارد .

کالامارد گفت که دولت آمریکا باید قوانینی وضع کند که مانع از آن شود که اسلحه در دست افرادی باشد که ممکن است از آنها سوءاستفاده کنند. باید فرآیند بررسی بسیار موثرتر از آنچه در حال حاضر انجام می شود ، وجود داشته باشد. باید فرایند بسیار قوی تری راجع به نوع اسلحه ای که مردم می توانند به نام پیشگیری داشته باشند ، وجود داشته باشد ، شما وظیفه کشورها را می دانید.

کالامارد در زمینه اختصاص بودجه برای تحقیقات در زمینه خشونت با اسلحه و همچنین اعتماد نو به نقل از برنامه های پیشگیری از خشونت و به عنوان گزارشگر ویژه سازمان ملل در مورد اعدامهای غیرقضایی یا خودسرانه خدمت کرده است. مشهورترین کار اخیر وی شامل تحقیق در مورد ترور جمال خاشقجی روزنامه نگار سعودی در سال ۲۰۱۸ است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − نوزده =

دکمه بازگشت به بالا