آغاز انتخابات شوراهای شهر در کره جنوبی همزمان با تغییر جهت‌های سیاسی

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، سمت‌هایی که رقابت برای کسب آن‌ها بسیار تنگاتنگ است، شهردار دو شهر بزرگ کره جنوبی یعنی سئول و بوسان در بین دیگر سمت‌هاست.

پست شهردار این دو شهر پس از آنکه متصدیان لیبرال قبلی آنها به خاطر رسوایی‌های تعرض جنسی بازداشت شدند، خالی مانده‌اند. شهردار دیرینه سئول ژوئیه سال گذشته میلادی پس از متهم شدن به تعرض جنسی یکی از معاونین سابق، کشته پیدا شد.     

این رسوایی‌ها با بهای سر به فلک زده مسکن، تعمیق نابرابری‌ها و خدشه‌دار شدن روابط با کره شمالی دست به دست هم داده و باعث تضعیف حمایت سیاسی از مون جائه-این، رئیس جمهور کره جنوبی و حزب ترقی‌خواه دموکراتیکش شده است.

تازه‌ترین نظرسنجی‌ها که پیش از انتخابات روز چهارشنبه منتشر شدند، یک پیروزی قاطعانه را برای حزب اپوزیسیون “قدرت مردم” در هر دو شهر سئول و بوسان پیش‌بینی کردند.

“پارک یونگ-سان”، نامزد حزب دموکراتیک در سئول مدعی است که اختلاف رای‌های خود با رقیبش را کم کرده است.

“اوه سی-هون”، نامزد حزب اپوزیسیون “قدرت مردم” به خاطر مشارکتش در جنجال‌های توسعه املاک در دوران تصدی‌اش به عنوان شهردار سئول در حدود ۱۰ سال پیش با سوالاتی رو به رو شده است.

اتهامات دال بر اینکه مقامات در شرکت مسکن دولتی کره جنوبی تلاش کردند تا از اطلاعات داخلی برای سود بردن از افزایش بهای مسکن استفاده کنند، به مسائل در آستانه این انتخابات ویژه دامن زده است.  

با توجه به اینکه تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سال آتی یک سال مانده است، نظرسنجی‌ها حاکی از آن هستند که این رسوایی مسکن اپوزیسیون محافظه‌کار را تقویت می‌کند؛ اپوزیسیونی که از زمان استیضاح پارک گئون-های، رئیس جمهور سابق کره جنوبی در سال ۲۰۱۷ میلادی دچار بی‌نظمی و آشوب شده است.

درخواست رژیم صهیونیستی از روسیه برای جلوگیری از مداخله در انتخابات پیش رو
هم اکنون بخوانید

مون جائه-این در پی رسوایی‌های پارک گئون-های به قدرت رسید و متعهد ایجاد شغل، سرکوب فساد و ایجاد یک شرایط برابر برای همه مردم کره جنوبی شده است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 − یک =

دکمه بازگشت به بالا