مجاهدت‌های یک خبرنگار شهید در کردستان

به گزارش ایسنا،احسان ربیعی با اعلام انتخاب شهید «علیرضا شاملو» به عنوان شهید شاخص سال ۱۴۰۰ در استان مرکزی توضیح داد: شهید والامقام علیرضا شاملو، متولد دوم فروردین ۱۳۴۱ در روستای گرجائی ملایر، فرزند دوم یک خانواده ۹ نفره وجودش پا گرفت،جهت ادامه تحصیل همراه خانواده به شهر اراک مهاجرت کردند و دوران ابتدایی تا دبیرستان را در مدارس نوید، چهارم آبان، مجیدی و شهید بهشتی اراک گذراند و در نوجوانی به یک مبارز تمام عیار انقلابی تبدیل شد.

ربیعی ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب از جمله افرادی بود که با تشکیل جهاد سازندگی وارد این نهاد شد که از طریق جهاد به روستاها برای کار فرهنگی هجرت کرد و همزمان در هفته نامه سروش نیز کار پایگاه خبریی می‌کرد. پس از مدتی کارکردن در جهاد سازندگی اراک، بنا بر فرمان حضرت امام(ره) به خاطر کمک به مردم کردستان و برای سازندگی به آن خطه سفر کرد تا هجرت از خود به خدا را شروع کند و در کردستان نیز لحظه‌ای آرام نگرفت و به روستاها می‌رفت و در میان مردم کُرد حضور پیدا می‌کرد.

مسئول سازمان بسیج رسانه استان مرکزی بیان کرد: شهید شاملو به دلیل مجاهدت های فراوانی که داشت بین ضد انقلاب کردستان به بهشتی معروف شده بود و با دغدغه بسیاری که در فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی هم کار جهادی می‌کرد هم کارخبری، که کتاب دو جلدی «کند و کاوی در مسائل کردستان» حاصل بررسی‌های میدانی و گزارش‌های او از اوضاع فرهنگی، اجتماعی و سیاسی کردستان است.

ربیعی افزود: شهید شاملو جوان مومن انقلابی، معرفت جو، اندیشه‌ورز، خوش فکر،سخنور و پرتلاش که در حوزه نمایشنامه نویسی تئاتر هم فعالیت‌های زیادی انجام داده است. سرانجام روز آزادسازی پاوه در سنندج اسیر ضدانقلاب شد و بعد از چند ماه اسارت در زندان حزب دموکرات در منطقه «دوله تو» شهرستان سردشت کردستان و پس از چند ماه تحمل شکنجه‌های وحشیانه مانند سوزاندن تن و بریدن رگ‌های گردنش توسط ضدانقلاب، در هفتم بهمن ۱۳۵۹ به شهادت رسید.

نامزدها چه وعده ای ندهند؟
هم اکنون بخوانید

مسئول سازمان بسیج رسانه استان مرکزی گفت: شهید بزرگوار علیرضا شاملو همراه با شهید رسول مصطفائی(شهادت ۱۷ آذر ۵۹ در خرمشهر)، از نخستین شهدای پایگاه خبری تاریخ انقلاب اسلامی است که ماجرای دردناک تحویل جنازه به مادر دلاور و مقاوم این شهید که چند روز کوه‌های کردستان را پیموده بود بسیار شنیدنی است و شاید همین ماجرا بود که علیرضا و مادرش را به سوژه مستند سید شهیدان اهل قلم شهید سید مرتضی آوینی تبدیل کرد.

ربیعی گفت:هر سال در راستای ترویج سبک زندگی شهدای انقلاب اسلامی و الگوگیری از گنجینه‌های ارزشمند آنها شهید شاخص سال معرفی می‌شود که در این سالها به یک اقدامی اثرگذار در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تبدیل شده است. انتخاب شهید شاخص سال فرصت بسیار ارزشمند و مغتنمی است که ضمن پرداختن و معرفی سبک زندگی آن شهید والامقام به نسل جوان همچنین به ویژگی‌های جوان مومن در تراز انقلاب اسلامی پرداخته شود و الگوهای برتر به جامعه بهتر معرفی شوند و این از ضرورت‌های امروز جامعه است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − ده =

دکمه بازگشت به بالا