عملکرد کمیسیون اجتماعی مجلس در سال ۹۹ ارزیابی شد

علی بابایی کارنامی در گفت‌وگو با ایسنا در مورد جلسه امروز(یکشنبه) کمیسیون اجتماعی مجلس از ارزیابی عملکرد کمیسیون اجتماعی در سال ۹۹ مورد خبر داد و گفت: در سال گذشته ۱۲ طرح اصلی در این کمیسیون به نتیجه رسید. ۶ طرح فرعی مورد بررسی قرار داد. همچنین در حوزه نظارت اعم از سوال یا پیگیری مکاتبات، ۱۷ نشست با مسئولان وزارتخانه‌ها و سازمان‌های تخصصی برگزار کرد.

نماینده مردم ساری در مجلس افزود: سال گذشته ۴ تن از مسئولان اعم از تعاون، کار و رفاه اجتماعی، راه و شهرسازی، دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشوری در این نشست‌ها حضور پیدا کردند و به سوال نمایندگان پاسخ دادند. ضمن اینکه ۱۰ جلسه با تشکل‌ها، سمن‌ها و سازمان‌های مردم نهاد برگزار کردیم.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس «تبدیل وضعیت نیروهای ایثارگران در قالب استفساریه»، «پیگیری اجرای طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان و افزایش حقوق مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی» را به عنوان شاخص ترین عملکرد کمیسیون اجتماعی در سال ۹۹ مطرح کرد و گفت: گنجاندن مطالبات ایثارگران معسر در بودجه ۱۴۰۰ و افزایش حقوق آنها از ۴۰۰ هزار تومان به ۲ میلیون تومان و تعیین اعتباراتی در بودجه جهت ارائه تسهیلاتی برای کارآفرینان و اشتغال فرزندان جانبازان از دیگر اقدامات مهم این کمیسیون بود.

بابایی کارنامی ادامه داد: حکم خوبی تحت عنوان ایجاد سازمان رزمندگان در قانون بودجه که ۶ میلیون رزمنده دوران دفاع مقدس را تحت حمایت قرار می‌دهد از دیگر اقدامات مطلوب این کمیسیون بود.

وی افزود: طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت، طرح مدیریت تعارض منافع و طرح ساماندهی کارکنان شهرداری‌های کل کشور از مهمترین طرح‌هایی بود که در سال ۹۹ در دستورکار قرار گرفت و امسال پیگیری خواهند شد.

رعایت پروتکل‌های بهداشتی در نشست کمیسیون مشترک برجام
هم اکنون بخوانید

بابایی در مورد اعتماد نو به نقل از برنامه کمیسیون در سال ۱۴۰۰ اظهار کرد: در جلسه امروز مقرر شد که در سال ۱۴۰۰ نظارت میدانی را به طور جدی در دستورکار قرار دهیم و هر ماه از یک سازمان مهم اولویت دار زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بازدید کنیم.  

نماینده مردم ساری در مجلس با بیان اینکه در سال جاری برای بکارگیری مدیران فعال در ۱۲ سازمان‌ زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نظارت خواهیم داشت، گفت: در شرایط کنونی تعدادی از مدیران ناکارآمد و متخلف در این مجموعه‌ها فعالیت دارند که در دستگاه قضایی پرونده داشته و حتی برخی از آنها محکوم هم شده‌اند که این در شأن این وزارتخانه عظیم و مهم نیست.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو + هفت =

دکمه بازگشت به بالا