۶۹ واحد تولیدی و صنعتی لرستان در تملک بانک‌ها هستند

اسد عبدالهی در نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی که امروز یازدهم فروردین‌ماه در اتاق لرستان برگزار شد، اظهار کرد: صنایع و واحدهای اقتصادی لرستان به سه دسته تقسیم می‌شوند که برخی در زمان سیل، کرونا و تحریم خسارت دیدند، برخی دیگر ضرر نکردند و توسعه یافتند و بسیاری از صنایع و واحدها شرایط بینابین داشتند.

وی تصریح کرد: سال گذشته سال بسیار سختی برای واحدهای تولیدی بود اما اقدامات خوبی در لرستان رخ داد به‌نحوی‌که مینی پالایشگاه پلدختر توسط بخش خصوصی افتتاح شد و نیروگاه خرم‌آباد با چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری به بهره‌برداری رسید.

معاون استاندار لرستان خاطرنشان کرد: استان ظرفیت بالایی در بخش گیاهان دارویی دارد و همچنین آبیاری نوین در اراضی کشاورزی توسعه یافته و تنها پارسال در منطقه الشتر سه هزار هکتار آبیاری نوین صورت گرفت.

عبدالهی با بیان اینکه لرستان در بخش دامپروری توسعه یافته است ادامه داد: گاوداری ۲۰۰۰ رأسی خرم‌آباد افتتاح شد و فاز اول گاوداری ۶۰۰۰ دلفان اواخر فروردین‌ماه جاری با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به بهره‌برداری می‌رسد.

وی اضافه کرد: ۶ کارخانه بزرگ داروسازی در لرستان وجود دارد و این استان یکی از قطب‌های خوب داروسازی کشور محسوب می‌شود.

معاون استاندار لرستان بیان کرد: کاتالیست پتروشیمی خرم‌آباد که خوراک پتروشیمی‌های کشور است، اکنون در حد تأمین پتروشیمی خرم‌آباد است و این واحد را از واردات بی‌نیاز کرده است اما باید حمایت شود و گسترش یابد.

عبدالهی ادامه داد: امیدواریم مشکلات عظیم خودرو، سیمان خرم‌آباد، فولاد ازنا و سامان کاشی بروجرد در ۶ ماهه نخست امسال برطرف شود.

گوگل با رو کردن برگ برنده، فروش خود را بالا برد
هم اکنون بخوانید

وی اظهار کرد: ۶۹ واحد تولیدی و صنعتی استان با ظرفیت ۵۰ درصد فعال و در تملک بانک هستند که تعدادی به مزایده گذاشته شده و خریداری ندارند اما بانک‌های دولتی و خصوصی در این راستا همکاری لازم را دارند و به تازگی هیچ واحدی توسط بانک‌ها تملک نشده است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 + 16 =

دکمه بازگشت به بالا