در خواست سمیر جعجع برای برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام در لبنان

به گزارش ایسنا، به نقل از روسیا الیوم، سمیر جعجع، رئیس حزب “القوات اللبنانیه” گفت، تغییر فراکسیون اکثریت در پارلمان برای سر کار آوردن رئیس جمهوری از جنسی دیگر، راه حل بحران حال حاضر لبنان است.

 وی که به لحاظ تعداد آرا دومین نماینده مسیحیان در پارلمان فعلی لبنان است، گفت، اینکه اوضاع در مورد تشکیل دولت جدید به اینجا رسیده، جای تعجب ندارد اما تنها راه حل، تغییرِ قدرت آن هم از طریق برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام است.

وی درخصوص درخواست سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان که خواستار تشکیل دولتی تکنو-سیاسی شده بود، گفت: لبنان از ۵۰ سال قبل تاکنون دولت های تکنو-سیاسی تشکیل داده است که اکنون به این وضعیت بد دچار شده است بنابراین چنین دولت هایی راه حل نیستند. لبنان مشکلات بزرگ زیادی دارد از جمله مشکلات مرزها و وجود دولت کوچکی در کنار دولت (اصلی) که بر تصمیمات استراتژیک دولت اصلی کنترل دارد.

جعجع درباره درخواست ها برای استعفای میشل عون، رئیس جمهوری لبنان هم گفت، اعمال فشار برای استعفای عون چیزی را تغییر نمی دهد. باید اکثریت حاکم تغییر کند. اگر رئیس جمهوری امروز استعفا کند، رئیس جمهور دیگری از سوی همین اکثریت انتخاب خواهد شد و اگر او به همین بدی نباشد بدتر خواهد بود بنابراین باید اکثریت تغییر کند تا رئیس جمهوری از جنسی دیگر انتخاب شود.

وی در پایان گفت، به خاطر موقعیتی که دارد طبیعی است که نامزد ریاست جمهوری شود اما دغدغه اصلی او نامزدی برای تصدی این پست نیست.

در پی انفجار مهیب اوت ۲۰۲۰ در بندرگاه بیروت دولت حسان دیاب استعفا کرد و در ماه اکتبر سعد حریری، نخست وزیر مکلف لبنان مامور تشکیل کابینه شد اما به دلیل وجود اختلاف‌نظرها میان وی و میشل عون بر سر تشکیل کابینه، این دولت هنوز تشکیل نشده است و امیدها نسبت به تغییر روند فروپاشی مالی و بحران وخیم اقتصادی لبنان در حال نابودی است.

تلاش نمایندگان پارلمان انگلیس برای برکناری لیز تراس
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − 15 =

دکمه بازگشت به بالا