اردن ۲.۴ میلیارد دلار برای کمک به بحران سوریه اختصاص داد

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، مرکز اطلاع‌رسانی وزارت اعتماد نو به نقل از برنامه‌ریزی و همکاری‌های بین‌المللی اردن اعلام کرد امان طرح سال ۲۰۲۱ خود برای کمک به بحران سوریه به مبلغ ۲.۴ میلیارد دلار را کلید زد که ۲۶۰ میلیون دلار آن به کمک به بحران کرونا در سوریه اختصاص داده شد.

طبق اعلام این مرکز، دولت اردن مبلغ ۱۹۲ میلیون دلار را برای حمایت از نیازهای جوامع میزبان پناهجویان سوری و ۴۱۱ میلیون دلار را به حمایت از توسعه زیرساخت‌ها و نهادهای دولتی سوریه و مبالغی را نیز به رفع نیازهای پناهجویان اختصاص داد.

این مرکز افزود:‌ مبحث کووید ۱۹ که به طرح سال ۲۰۲۱ افزوده شده، شامل نیازها و تدابیر لازم جهت کاهش پیامدهای ناشی از این اپیدمی برای پناهجویان سوری و جوامع میزبان آنها می‌شود.

همزمان با آغاز طرح حمایتی اردن، پنجمین کنفرانس بروکسل با عنوان “حمایت از آینده سوریه و منطقه” به صورت مجازی و با هدف جذب کمک‌های بشردوستانه برای سوریه و جوامع میزبان پناهجویان سوری آغاز به کار کرد.

اردن از ابتدای بحران سوریه در سال ۲۰۱۱ میزبان بیش از ۱.۳ میلیون سوری بوده است که تاکنون اسامی حدود ۶۶۴ هزار تن از آنها در کمیساریای سازمان ملل ثبت شده‌ است.

انتهای پیام

جدال لفظی بر سر ایران در پارلمان عربی
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − هفت =

دکمه بازگشت به بالا