نوآوری ستاد اجرایی فرمان امام برای کاهش معضلات اجتماعی

سعید سلیمانی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به طرح سکوی نوآوری اجتماعی بنیاد احسان اظهار کرد: اقدامات اجتماعی ناگزیرند با خلاقیت های نوآورانه همراه شوند تا اثرگذاری مناسبی داشته باشند. تحولات اجتماعی با افراد و انسان ها سروکار دارند و بسیاری عوامل درونی و بیرونی بر روی بروز و شدت آن اثر می گذارند.

وی افزود: این موضوع لزوم همراهی همیشگی نوآوری را در ارائه خدمات اجتماعی و حل معضلات و آسیب های اجتماعی در پی دارد. از سوی دیگر نسل جوان، متعهد و دغدغه مند در مراکز اجتماعی، دانشگاهی و حوزه های علمیه به تداوم جریان نوآوری کمک می کنند.

مدیرعامل بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام(ره) با بیان اینکه نسل جوان قادر است برای رفع و یا کاهش مشکلات اجتماعی، راه حل های نوآورانه ارائه دهد و به حل آن مشکل در زمان کوتاهتر و با کیفیت بهتر کمک کند گفت: سکوی نوآوری روند جدیدی در فعالیت های بنیاد احسان به حساب می آید و بناست از توان نوآورانه و فعالانه عموم مردم برای حل مسائل اجتماعی استفاده کند.

سلیمانی افزود: جامعه هدف این طرح محرومان جامعه به ویژه در حاشیه شهرها هستند. البته به مسائل اجتماعی مبتلابه زندگی شهری مانند طلاق، فقر و مسائل مرتبط با خانواده که اکنون جزو دغدغه های جامعه است نیز توجه داریم.

وی با بیان اینکه با  ۱۳ هزار گروه جهادی، خیریه، فعال اجتماعی و سمن های حمایتی در بنیاد احسان تعامل داریم اظهار کرد: این خیریه ها و گروههای جهادی در دسته بندی های تخصصی  تقسیم شده و در واقع شبکه خیریه های تخصصی را شکل خواهیم داد تا بتوانند همدیگر را شناخته و در یک هم افزایی مشترک به حل معضلات اجتماعی کمک کنند. علاوه بر این به توزیع جغرافیایی معضلات نیز توجه می شود.

افزایش شکایات از پزشکان با فروکش کردن کرونا/ اعلام شکایت درباره زیرمیزی پزشک، بدون مستنداتِ قوی ممکن نیست
هم اکنون بخوانید

مدیرعامل بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام(ره) افزود: در واقع بنیاد احسان به عنوان تنظیم گر روابط خیریه ها وارد عمل شده و حمایت هایی را به کار خواهد بست. چشم انداز نهایی ما در این طرح توانمندسازی اقشار آسیب پذیر در قالب یک حرکت جهادی و فرهنگی است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − سیزده =

دکمه بازگشت به بالا