واکنش انگلیس به تحریم های چین

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، چین اوایل امروز اعلام کرد، پس از آنکه انگلیس به همراه اتحادیه اروپا، آمریکا و کانادا روز دوشنبه تعدادی از مقامات چین را به خاطر نقض‌های حقوق بشری ادعا شده در منطقه سین‌کیانگ تحریم کردند، پنج عضو پارلمان انگلیس، دو عضو مجلس اعیان، یک استاد دانشگاه، یک وکیل دادگستری و چهار سازمان انگلیسی را تحریم خواهد کرد.

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس در توییتی مدعی شد: قانون گذاران و دیگر شهروندان انگلیسی تحریم شده توسط چین نقش مهمی در مشخص کردن نقض های حقوق بشری علیه مسلمانان اویغور ایفا می کنند. آزادی بیان در مخالفت با سوء رفتارها اقدامی اساسی است و من محکم در کنار این افراد می ایستم.

در همین حال دومینیک راب، وزیر امور خارجه انگلیسی نیز اوایل امروز از دولت چین خواست تا به مقامات حقوق بشر سازمان ملل اجازه سفر به منطقه سین‌کیانگ را بدهد.

وی در واکنش به تحریم‌های چین علیه ۹ فرد و چهار سازمان انگلیسی گفت: در حالی که لندن به جامعه بین الملل در تحریم کردن مسئولان نقض‌های حقوق بشر می پیوندد، دولت پکن منتقدانش را تحریم می‌کند.

وی افزود: اگر پکن می خواهد ادعاها درباره نقض های حقوق بشر در منطقه سین کیانگ را به طور معتبر و اساسی رد کند، باید به کمیسیونرعالی سازمان ملل در امور حقوق بشر اجازه دسترسی کامل برای بررسی و مشخص کردن حقیقت را بدهد.

انتهای پیام

اعزام ده‌ها هزار نیروی امنیتی به ایالت آسام در آستانه اعلام اسامی شهروندان هند
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + 17 =

دکمه بازگشت به بالا