کاهش ۹ درصدی بارش‌های کردستان

کاهش ۹ درصدی بارش‌های کردستان

ایسنا/کردستان مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان با بیان اینکه بارش‌های سال زراعی جاری تاکنون کاهش ۹ درصدی را نشان می‌دهد اعلام‌ کرد که میانگین بارش کردستان تاکنون ۲۸۸ میلیمتر بوده است.

آرش آریانژاد در گفت و گو با ایسنا با اشاره به‌میانگین بارش‌های سال زراعی اظهار کرد که میانگین بارندگی استان از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون ۲۸۸.۸ میلیمتر بوده که نسبت به مدت مشابه پارسال بیش از ۹ درصد کمتر شده است.
وی افزود که میانگین کل بارش‌های استان در مدت مشابه سال آبی گذشته حدود ۳۱۵ میلیمتر بوده که امسال این رقم به ۲۸۸.۸ میلیمتر کاهش یافت.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان تصریح کرد که میانگین بارندگی‌ها در سال آبی جاری در سنندج ۲۴۴.۵ میلیمتر، مریوان ۴۶۰.۸ میلیمتر، سقز ۲۸۸.۵ میلیمتر، بانه ۴۸۱.۵ میلیمتر و قروه ۱۸۴.۱ میلیمتر بوده است.
وی عنوان کرد که از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون متوسط بارش‌ها در کامیاران ۳۱۴.۶ میلیمتر، دهگلان ۲۶۹.۵ میلیمتر، سروآباد ۱۶۶.۵ میلیمتر، دیواندره ۲۱۵.۲ میلیمتر و بیجار ۱۵۲.۸ میلیمتر ثبت شده است.
آریانژاد با اشاره به پر بودن ۵۸ درصدی مخزن سدهای کردستان درپایان یادآور شد که در حال حاضر حجم آب مخازن سدهای استان با احتساب سد شهید کاظمی بوکان، تلوار زنجان، آزاد، ژاوه و گاوشان یک هزار و ۶۰۸ میلیون مترمکعب است.
انتهای پیام

کاهش شکایات اولیا از شهریه مدارس غیردولتی/ریزش ثبت نام در مقطع پیش دبستانی
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − 11 =

دکمه بازگشت به بالا