پیشنهادات توییتری نمایندگان برای تحقق شعار سال

به گزارش ایسنا، رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به ‌مناسبت آغاز سال ۱۴۰۰ هجری شمسی، با تبریک عید نوروز سال جدید را سال «تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» نامگذاری کردند.

حضرت آیت الله خامنه ای در بخشی از بیاناتشان به ارزیابی میزان تحقق شعار سال ۹۹ یعنی جهش تولید پرداختند و فرمودند: بر اساس گزارشهای متعدد مردمی و دولتی، جهش تولید تا حدّ قابل قبولی در بخش‌هایی از کشور تحقق یافت. البته این میزان جهش در حدّ انتظار نیست چراکه با وجود تحقق در کارهای زیربنایی و سازندگی، نتیجه آن در اقتصاد عمومی و معیشت مردم مشهود و محسوس نشد، در حالی‌که انتظار بود جهش تولید گشایشی در زندگی مردم به‌وجود آورد.

ایشان شعار جهش تولید را یک شعار کاملاً انقلابی خواندند و خاطرنشان کردند: تحقق جهش تولید هم تأثیرات عمیق اقتصادی در کشور از جمله در مسئله ارزش پول ملی دارد و هم موجب اعتماد به‌نفس ملی، رضایتمندی عمومی و تضمین‌کننده امنیت ملی است.

مقام معظم رهبری علت تحقق نیافتن کامل جهش تولید در سال ۹۹ را وجود موانع و همچنین حمایت نشدن تولید در همه بخش‌ها دانستند و با اشاره به معضل واردات و قاچاق، گفتند: ضعفهای قانونی و واردات رقیب خارجیِ محصولی که در داخل با همت جوانان در حال تولید است، و یا قاچاق آن از طریق دستهای خیانتکار، مانع تولید است و موجب شکست خوردن آن می‌شود.

ایشان افزودند: چه دولت کنونی و چه دولت آینده، باید با حمایتهای همه‌جانبه‌ی قانونی، دولتی و حکومتی از تولید و رفع موانع آن، همت کنند که امسال جهش تولید به معنی واقعی تحقق یابد.

بعد از بیانات مقام معظم رهبری، رییس مجلس شورای اسلامی و تعدادی از نمایندگان در صفحات شخصی خود در توییتر به ارائه راهکارها و پیشنهاداتی جهت تحقق شعار سال پرداختند.

محمد باقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی نوشت: «‏اهل جمله‌پردازی نیستم؛ در روزهای آغازین سال۱۴۰۰ برای پشتیبانی از تولید، طرح مهم «جهش تولید مسکن» را تصویب می‌کنیم و حذف موانع قانونی صدور مجوزهای کسب وکار را کلید می‌زنیم.

در ‎سال تولید تلاش خواهیم کرد «حمایت قانونی»از تولید را به طور عملیاتی در اولویت بدانیم و به مردم گزارش دهیم.»

امیرحسین قاضی زاده هاشمی نایب رییس اول مجلس تاکید کرد :« مدل اجرایی بیانیه گام دوم انقلاب را در اندیشکده بسامد طراحی کردیم؛ این مدل ٢٠ سال طول می‌کشد تا به تمدن با عظمت و جهانی ایرانی اسلامی برسیم.اعتماد نو به نقل از برنامه اجرایی مانیفست مقام معظم رهبری بعد از ٤٠ سالگیِ انقلاب با عنوان «دولت مردم» تهیه شده تا بتوانیم انقلاب ‌سوم را رقم بزنیم.

پرورش انواع طیور
هم اکنون بخوانید

‏در طرح «دولتِ مردم» اعتماد نو به نقل از برنامه اجرایی ۵ دولت در حال تنظیم است که اعتماد نو به نقل از برنامه اولین دولت با عنوان «دولت اعتماد» تدوین شده و به زودی در قالب کتاب منتشر خواهد شد.»

علی نیکزاد نایب رییس دوم مجلس نیز گفت: «‏باز هم حمایت از تولید محور شعار سال شد. رفاه مردم، پیشرفت کشور و ناامیدی دشمنان از این مسیر می گذرد. جدی دنبال شود دشمن در جنگ اقتصادی مغلوب خواهد شد. همت مردم، جوانان و یک دولت جوان انقلابی را می طلبد.»

زهره الهیان عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت که یکی از راه های تحقق شعار سال۱۴۰۰،‏ استفاده از ظرفیت و توانمندی های نهادهای مردمی و کارآفرینان و شرکت‌های دانش‌بنیان و پشتیبانی و مانع‌زدایی از سر راه آنها در مسیر تولید است.

مهدی طغیانی سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر لزوم توجه به تولید داخلی گفت که «تولید، شاه کلید حل مشکلات امروز اقتصاد کشور است. با تحریم یا بدون تحریم اگر سوداهای بزرگی برای ‫ایران قوی در سر داریم، باید از تولید حمایت کنیم. برای پشتیبانی قانونی از تولید، تلاش می‌کنیم با نظارت قوی تر و انجام برخی اصلاحات مورد نیاز، ظرفیت کامل قوانینی مثل بهبود مستمر فضای کسب وکار و رفع موانع تولید رقابت پذیر را به میدان آوریم.»

علی حدادی سخنگوی کمیسیون شوراها نیز توضیح داد:« باز هم حمایت از تولید محور شعار سال شد. رفاه مردم، پیشرفت کشور و ناامیدی دشمنان از این مسیر می گذرد. جدی دنبال شود دشمن در جنگ اقتصادی مغلوب خواهد شد. همت مردم، جوانان و یک دولت جوان انقلابی را می طلبد.»

مجتبی توانگر عضو کمیسیون اقتصادی با اشاره تجربه کشورهای موفق در مانع زدایی گفت: «تجربه کشورهای موفق در مانع‌زدایی (به معنای مجوززدایی) حاکی است: ایجاد وبهره‌برداری مؤثر از سامانه‌های دولت الکترونیک ازجمله سامانه‌های کسب‌وکار، با اراده قوی رئیس‌جمهور برای اصلاحات دردولت وازطریق تشکیل نهادهایی با عضویت وزرای مربوط و البته بامشاوره بخش‌خصوصی انجام شده. پس از ناکامی های متعدد در ساماندهی مجوزها درکشور، زمان آن فرا رسیده که رئیس‌جمهور با استفاده ازاختیارات‌اش درقانون‌اساسی وقوانینی که مجلس برای این مهم مصوب کرده، این تکلیف مهم رابه انجام وازاین طریق، باراداری ناشی از پیچیدگی، پُرهزینه‌بودن و زمان‌بر بودن فرایند صدورمجوزها راکاهش دهد.»

دوره‌های آموزشی دانشگاه امیرکبیر در حوزه کشتیرانی
هم اکنون بخوانید

سیدجواد حسینی کیا عضو کمیسیون صنایع و معادن تاکید کرد که کلید طلایی نجات کشور، اقتصاد مقاومتی است و تحقق این مهم در گرو بهبود وضعیت تولید و قطعا حاصل حمایت از تولید، اشتغالزایی و افزایش قدرت خرید مردم است.

همچنین مجید انصاری عضو کمیسیون اجتماعی گفت که برای تحقق شعار «تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها» بر گردیم به فرمان ۸ ماده ای رهبر انقلاب به سران قوا در سال ۱۳۸۰، مبنی بر مبارزه با مفاسد اقتصادی. اگر دست مفسدان، امتیازطلبان و انحصارطلبان اقتصادی قطع نشود تولیدکننده احساس ناامنی و نومیدی خواهد کرد.

احمد حسین فلاحی سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس این توضیح را داد که سال تولید، پشتیبانی ها، مانع زدایی ها مشخصا ادامه مقاوم سازی اقتصاد با حمایت از تولید و برداشتن موانع این امر با مدیران جدید،تازه نفس و باانگیزه خواهد بود. ‏دعا کنید در این مسیر مجاهدانه تلاش کنیم.

سمیه رفیعی عضو کمیسیون کشاورزی این راهکار را بیان کرد که حمایت و تسهیل مسیر تولید، لازمه رشد و پیشرفت اقتصاد است. اقتصاد و معیشت مردم در مضیقه است و بهبود آن بیش از هر چیزی اولویت دارد. باید همگی هرچه در توان داریم به کار ببندیم تا با شکوفاسازی تولید، مسیر رشد و بالندگی سریعتر اقتصاد را هموار سازیم.

اردشیر مطهری رییس فراکسیون عدالت و رفع موانع کسب و کار گفت که «با نامگذاری سال۱۴۰۰ به نام سال “تولید پشتیبانی ها مانع زدایی‌ها” توسط مقام معظم رهبری، جهت گیری کشور در سال جدید که توجه و حمایت از تولید و توان داخلی برای شکوفایی و به تبع آن افزایش رضایتمندی مردم و اقتدار کشور است، مشخص شد. فراکسیون عدالت و رفع موانع کسب و کار مجلس یازدهم به تدبیر و دستور معظم له لبیک گفته و با انگیزه و همت مضاعف در مسیر مشخص شده گام برخواهد داشت.»

علی خضریان سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ گفت که «تحقق تولید پشتیبانی مانع زدایی در سال ۱۴۰۰ نیازمند همدلی مردم برای تغییر ریل مدیریت اجرایی کشور از غربگرایی به درون‌زایی در انتخابات۱۴۰۰برای رفع مانع بزرگ تولید است؛ تا با پشتیبانی دولت ملت جهت تسهیل و مصرف تولید داخلی، بتوان در مسیر تحقق ایران قوی گام برداشت.»

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × پنج =

دکمه بازگشت به بالا