پیشنهادات کمالی برای بهبود مشکلات در سال ۱۴۰۰

حسین کمالی در گفت و گو با ایسنا، در پاسخ به این سوال که ” انتظار شما از سال ۱۴۰۰ چیست؟” اظهار کرد: مهم ترین انتظارما از ۱۴۰۰ در دو حوزه سیاست خارجی واقتصاد معنا پیدا می کند. منظورم این است که مشکلات بین المللی و مشکلات اقتصادی کشور به صورت ریشه ای و نه مقطعی حل و فصل شود.

وی ادامه داد: باید از طریق روابط بین الملل و سیاست خارجی به گونه ای سیاست هایمان را تنظیم کنیم که مشکلات برطرف شود و آثار رفع این مشکلات را در عرصه داخلی ببینیم.

کمالی افزود: گشایش  در بخش اقتصاد از دیگر موضوعاتی است که باید از ۱۴۰۰ انتظار داشت. باید از نظر مدیریتی شیوه ای پیش گرفته شود که مشکلات معشیتی حل و روابط اجتماعی نو سازی و باز سازی شود.

وی در راستای تحقق این انتظارات به عنوان پیشنهاد مطرح کرد: در رابطه با سیاست خارجی باید ضمن حفظ گفتمانی توام با حسن نیت از منافع ملی و منافع مردم دفاع کرد. مشکلات بین الملل فقط با حفظ منافع ملی و حسن نیست بین المللی هر دو طرف برطرف می شود.

کمالی در پایان گفت: مسائل اقتصادی کشور هم نیازمند اصلاح ساختاری و رفتن به سمت اقتصاد رقابتی است. در چنین صورتی می توانیم  از این وضعیتی که گرفتارش هستیم  بیرون بیاییم.

انتهای پیام

گردهمایی سفرای ایران در کشور‌های همسایه با حضور رئیس جمهور
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده + بیست =

دکمه بازگشت به بالا