ترکیه: برای استفاده از اس۴۰۰ به مجوز آمریکا نیاز نداریم

به گزارش ایسنا به نقل از اسپوتنیک، دیوید ساترفیلد ، سفیر ایالات متحده در ترکیه گفته بود که تنها راه حل اختلاف آنکارا-واشنگتن در مورد اس -۴۰۰ ترک استفاده از سیستم های دفاع هوایی توسط ترکیه است.

مراد بایباتور، سخنگوی کمیته دفاعی پارلمان ترکیه گفت: ترکیه تصمیمات خود را می گیرد و ما در این زمینه نه از آمریکا و نه از شخص دیگری اجازه نگرفتیم.

وی تاکید کرد که ترکیه مدتها پیش تصمیم خود را در مورد S-۴۰۰ گرفته و از آن عقب نشینی نخواهد کرد. ما در هر مجلسی تمایل خود را برای برقراری روابط خوب با ایالات متحده تأیید می کنیم ، اما وقتی موضوع به حق حاکمیت ما مرتبط باشد ، وظیفه ما است که آنچه را که برای حفاظت از حقوق ما لازم است انجام دهیم.

بایباتور افزود که تماس ها میان وزارتخانه های دفاع و امور خارجه دو کشور در حال انجام است و نقشه راه طی روزهای آینده روشن خواهد شد.

خرید سامانه های پدافند هوایی اصلی روسیه توسط آنکارا از ژوئیه ۲۰۱۹ مورد اختلاف در روابط آمریکا و ترکیه است. واشنگتن با تهدید به لغو تحویل جنگنده های F-۳۵ خواستار انصراف از توافق آنکارا شد. آنکارا تاکنون مقاومت کرده است ، حتی در برابر تحریم های بخش دفاعی خود که در دسامبر سال ۲۰۲۰ اعمال شده است ، و در حال تحویل در مورد تحویل دسته دوم S-۴۰۰ است.

انتهای پیام

داعش از رژیم صهیونیستی عذرخواهی کرد
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 + 1 =

دکمه بازگشت به بالا