هشدار هواشناسی نسبت به وزش باد شدید و فعالیت سامانه بارشی در برخی مناطق کشور

به گزارش ایسنا، در هشدار زرد رنگ سازمان هواشناسی آمده است که از عصر امروز (۲۹ اسفند) و طی فردا (۳۰ اسفند) در نیمه شرقی کرمان، شمال و شرق اصفهان، شرق یزد، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، قم، جنوب و شرق سمنان و جنوب تهران وزش باد شدید – ۴۰ تا ۶۰ کیلومتر بر ساعت – و در مناطق شرق و جنوب شرق کشور وزش باد خیلی شدید با احتمال گرد و خاک – به‌صورت محلی ۵۵ تا ۷۵ کیلومتر بر ساعت پیش‌بینی می‌شود.

سازمان هواشناسی هشدار داده است که احتمال کاهش دید، احتمال کاهش کیفیت هوا در شرق و جنوب شرق کشور، احتمال بروز خسارت به تاسیسات شهری و روستایی، احتمال آسیب به تابلوها و بنرهای تبلیغاتی و سقوط اجسام از ارتفاع به‌ویژه در کارگاه‌های ساختمانی وجود دارد.

این سازمان در ادامه هشدار خود توصیه کرده است که سازه‌های موقت و تابلوهای تبلیغاتی محکم شوند و در عبور از مجاورت ساختمان‌های نیمه کاره احتیاط شود.

احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی، لغو پرواز با هواپیماهای سبک و گلایدرها، انجام اقدامات مقتضی برای حفاظت از تاسیسات و محصولات کشاورزی و سایر اقدامات پیشگیرانه از جمله دیگر توصیه‌های سازمان هواشناسی است.

در ادامه این هشدار، سازمان هواشناسی از فعالیت سامانه بارشی در کشور طی امروز و فردا (۲۹ و ۳۰ اسفند) خبر داده است.

بر این اساس در استان‌های خراسان رضوی و خراسان شمالی بارش باران گاهی همراه با رعد و برق، کاهش دما و وزش باد به‌نسبت شدید، احتمال تگرگ و در ارتفاعات رگبار برف وجود دارد.

سازمان هواشناسی هشدار داده است که افزایش حجم روان‌آب و احتمال آب‌گرفتگی معابر عمومی، لغزندگی جاده‌ها و کاهش دید در مناطق کوهستانی وجود دارد. از این‌رو در سفرهای برون شهری به‌ویژه مناطق کوهستانی احتیاط شود.

قیمت حبوبات غیرشرکتی اعلام شد
هم اکنون بخوانید

آمادگی تجهیز خودروها به امکانات ایمنی و گرمایشی، احتیاط در تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و جابه‌جایی عشایر از جمله دیگر توصیه‌های هواشناسی است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − 12 =

دکمه بازگشت به بالا