دمشق: ۹۰ درصد نفت سوریه تحت تصرف راهزنان آمریکایی است

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه رای الیوم، بسام طعمه، وزیر نفت سوریه گفت: آمریکایی‌ها و پیروان آنها همچون دزدان دریایی ثروت نفتی سوریه را هدف قرار می‌دهند.

طعمه با اشاره به اینکه کل خسارات مستقیم و غیرمستقیم در بخش نفت سوریه ، از ۹۲ میلیارد دلار فراتر رفته است، گفت: آنچه در سوریه رخ داد چه از نظر ممانعت این کشور از استفاده از ثروت نفتی خود  یا ورود کشتی‌ها برای هیچ کشور دیگری پیش نیامد.

وی خاطرنشان کرد، روزنامه “وال استریت ژورنال” آمریکا گزارش داد که رژیم صهیونیستی طی دو سال و نیم ۱۲ نفتکش عازم سوریه را هدف قرار داده است.

وزیر نفت سوریه درباره چشم انداز اکتشاف نفت گفت، آبهای سوریه از نظر ذخایر نفتی امیدوارکننده هستند، اما آنچه قراردادهای اکتشاف را متمایز می‌کند، گران بودن و طولانی مدت بودن آنها است. وی افزود: آینده نفتی امیدار کننده‌ای  وجود دارد و این موضوع نیاز به آرامش و شرایط لجستیکی پایداری دارد.

وزیر نفت سوریه گفت: نفت به شکل اساسی، هدف قرار گرفت، چون عامل ارتقای اقتصاد سوریه است.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا بارها تاکید کرده بود؛ مادامی که سربازان آمریکایی در سوریه حضور داشته باشند، میلیون‌ها دلار از درآمد نفت این کشور باید ماهانه نصیب ایالات متحده شود.
بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه، آمریکا را به “دزدیدن نفت” سوریه متهم کرده است .

کشف میدان‌های گازی عظیمی در مناطق شرقی سوریه و علی‌الخصوص در نزدیکی شهر دیرالزور بسیار مهم است  و این منابع  می‌تواند به شکوفایی هرچه بیشتر اقتصاد سوریه کمک کند.

مخازن نفت این کشور در استان دیرالزور در شرق سوریه و نزدیک مرز عراق، و حسکه در شمال شرق متمرکز است. اما شروع درگیری‌ها در سال ۲۰۱۱ باعث شد تولید نفت در این کشور عملا متوقف شود.
این کشور سالانه ۳۳۳ هزار بشکه به ارزش تقریبی ۳ میلیارد یورو استخراج و از طریق خط لوله به حمص ارسال می‌کند از این مقدار ۱۸۹ هزار بشکه پالایش و مابقی از طریق بنادر سوریه در دریای مدیترانه صادر می‌شود. این کشور به دارا بودن نوع خاصی از نفت سبک و همچنین استخراج فسفات معروف است.

ساختار خودروسازی باید خصوصی سازی شود
هم اکنون بخوانید

از دیگر صنایعی که برای آن آینده‌ای روشن پیش‌بینی می‌شود، گاز طبیعی‌است که چندی پیش میدان‌های گازی عظیمی در مناطق مختلف و علی‌الخصوص در نزدیکی شهر دیرالزور کشف شد واین می‌تواند به شکوفایی هرچه بیشتر اقتصاد سوریه کمک کند .همچنین عملیات اکتشافی جدید نشان از یافت شدن میدان جدیدی از نفت سبک در شهر لاذقیه دارد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + 12 =

دکمه بازگشت به بالا