۳۰۰۰ پزشک غیرطرف قرارداد به سامانه نسخه الکترونیک تامین اجتماعی پیوستند

دکتر شهرام غفاری در گفت وگو با ایسنا، درباره میزان و نحوه استفاده پزشکان از سامانه نسخه نویسی الکترونیک نیز گفت: اکثر قریب به اتفاق ۲۲ هزار پزشک طرف قرارداد ما در سامانه ثبت نام کرده اند. برخی یک نسخه تولید کرده اند و برخی به صورت کامل نسخه نویسی انجام می‌دهند.

وی افزود: جهش خوبی در نسخه نویسی الکترونیک در ماه جاری داشته ایم. نزدیک به ۷۰ درصد نسخ بخش خصوصی یعنی مطب های طرف قرارداد به صورت الکترونیک به دست ما می رسد.

مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه تا کنون ۲ تا ۳ هزار پزشک غیرطرف قرارداد نیز در سامانه نسخه الکترونیک ثبت نام کرده اند گفت: این موضوع برای ما هم جالب بود زیرا آنها الزامی برای نسخه نویسی الکترونیک ندارند. احتمالا برخی از آنها علاقه مند به نسخه نویسی الکترونیک بوده اند، برخی برای اینکه با مراکز طرف قرارداد ما لینک بشوند این کار را انجام می دهند تا بیمار راحتتر بتواند دارو دریافت کند.

غفاری ادامه داد: تا هفته گذشته، ۳۲۰ میلیارد تومان بابت نسخ آنلاین پرداخت کرده ایم که ۲۳۰ میلیارد تومان آن مربوط به پزشکان بوده است.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام سازمان تامین اجتماعی، ‏‏سامانه نسخه الکترونیک سازمان تأمین اجتماعی در دسترس تمامی مراکز درمانی طرف قرارداد است و تمامی پزشکان اعم از طرف قرارداد و غیرطرف قرارداد، می‌توانند با ثبت‌نام در سامانه نسخه الکترونیک سازمان به نشانی ep.tamin.ir و دریافت نام کاربری، نسبت به نسخه نویسی الکترونیک اقدام کنند.

پزشکان و موسسات تشخیصی و درمانی اعم از طرف قرارداد و غیر طرف قراردادی که به تهیه سامانه‌های نسخه‌نویسی و نسخه‌پیچی الکترونیک مبادرت کرده اند و از سامانه‌های تحت مالکیت سازمان (ep.tamin.ir و یا  darman.tamin.ir) استفاده نمی‌کنند، می‌توانند با استفاده از سامانه‌های در اختیار خود و از طریق پیاده‌سازی نرم‌افزارهای واسط (API)، نسبت به نسخه‌نویسی و پذیرش الکترونیک نسخ اقدام کنند.

زیرساخت‌های شبکه دیتا در شهرستان سروآباد ارتقاء یافت
هم اکنون بخوانید

پزشکان و موسسات طرف قرارداد پس از احراز هویت فرد و استعلام برخورداری بیماران از استحقاق درمان، از روش‌های اعلامی سازمان، نسبت به نسخه‌نویسی و ارائه خدمات تشخیصی و درمانی‌ در بستر الکترونیک اقدام کنند. همچنین پزشکان و موسسات طرف قرارداد می توانند در صورت قطع بودن سیستم مکانیزه، با استفاده از سرنسخه مخصوص مطب‏ پزشک و یا سرنسخه متعلق به موسسه درمانی به جای برگ دفترچه درمانی بیمار اقدام کنند.

روش‌های استعلام استحقاق درمان (پوشش بیمه درمان) برای “بیماران خاص” نیز همانند سایر بیمه‌شدگان است با این تفاوت که این بیماران در کد پیگیری و استعلام برخورداری از خدمات درمانی با پسوند “خاص” مشخص می‌شوند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − چهارده =

دکمه بازگشت به بالا