هند چهارمین دارنده بزرگ ذخایر ارزی دنیا شد

به گزارش ایسنا به نقل از راشاتودی، بانک مرکزی هند اعلام کرد که مجموع ذخایر ارزی و طلای این کشور درابتدای ماه مارس به ۵۸۰.۳ میلیارد دلار رسیده است که بدین ترتیب این کشور پس از چین، ژاپن و سوییس به چهارمین دارنده بزرگ ذخایر طلا و ارز دنیا تبدیل شد.  

در حال حاضر ذخایر ارزی هند برای تامین نیاز ۱۸ ماه واردات این کشور کافی است و این تقویت ذخایر به لطف افزایش مازاد حساب جاری، افزایش جریان سرمایه ورودی به بازار بورس و افزایش سرمایه گذاری مستقیم خارجی حاصل شد.  

طبق برآورد بانک مرکزی هند، ۵۳۹.۶ میلیارد دلار از ذخایر به شکل ارزهای خارجی و ۳۴.۲ میلیارد دلار از این ذخایر به شکل طلا است. همچنین ۱.۵ میلیارد دلار از این ذخایر به کل حق برداشت مخصوص و ۴.۹ میلیارد دلار ه شکل ذخیره حساب نزد صندوق بین المللی پول است.  

به گفته تحلیل گران، ذخایر ارزی نیرومند به هند این قابلیت را داده است تا به مقصد جذاب تری برای سرمایه گذاران خارجی تبدیل شود. اقتصاد هند سال قبل برای نخستین بار در چهار دهه اخیر رشد منفی را تجربه کرد که باعث به هم خوردن توان مالی دولت شد.  

کاشیک داس- کارشناس ارشد اقتصاد هند در دویچه بانک- گفت: ذخایر ارزی هند هم از نظر کیفی و هم از نظر کمی به میزان قابل توجهی تقویت شده است. در سال های اخیر دولت هند توجه بیشتری به تقویت ذخایر ارزی هند داشته و این مساله آن را قادر ساخته است با ریسک های احتمالی خارجی و شرایط اضطراری نظیر همین شرایط ایجاد شده ناشی از کرونا بهتر از قبل مقابله کند.  

صادرات ۵۷۰ میلیون دلاری گیاهان دارویی
هم اکنون بخوانید

بانک مرکزی هند در ادامه گزارش خود هم چنین بار دیگر بر تعهد خود بر تقویت بیشتر ذخایر طلا و ارز این کشور و به حداقل رساندن آسیب شوک های ارزی احتمالی آینده بر روی فعالیت های اقتصادی این کشور تاکید کرده است.  

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده − 10 =

دکمه بازگشت به بالا