تعدیل ۱۰ هزار موقعیت شغلی در نوکیا

به گزارش ایسنا، این شرکت سازنده تجهیزات مخابراتی فنلاندی در بیانیه ای اعلام کرد: این اقدام ۶۰۰ میلیون یورو (۷۱۵ میلیون دلار) از هزینه های پایه نوکیا خواهد کاست. این اقدام روی دورنمای سال ۲۰۲۱ نوکیا تاثیر نمی گذارد.

تصمیم برای تعدیل حداکثر ۱۰ درصد از نیروی کار پس از انتشار گزارش مالی سالانه صورت گرفت که بسیاری از سرمایه گذاران را نسبت به چشم انداز کاهش درآمد مایوس کرد. طرح سازمان دهی مجدد نوکیا می تواند حداکثر ۷۰۰ میلیون یورو در دو سال آینده هزینه داشته باشد.

این اقدام بخشی از مدل عملیاتی جدیدی است که نوکیا در اکتبر رونمایی کرد و امیدوار است با استفاده از آن، توان رقابتش را بهبود دهد. شرکت اریکسون، رقیب سوئدی نوکیا موفق شده است شبکه های ۵G را سریعتر از حد انتظار بسازد و زودتر از اعتماد نو به نقل از برنامه تعیین شده، به سودآوری برسد.

با تغییرات جدید در نوکیا، پکا لاندمارک، مدیرعامل نوکیا اظهار کرده که هر یک از چهار گروه کسب و کار این شرکت مسیر روشنی را به سمت رشد پایدار و سودآور شناسایی کرده و هزینه های پایه خود را برای سرمایه گذاری در آینده شان تنظیم می کنند.

نوکیا زمانی بزرگترین سازنده تلفن همراه جهان و ارزشمندترین شرکت اروپا بود اما پس از عرضه آیفون اپل و گوشیهای سامسونگ در یک دهه پیش، به سایه ای از آنچه بود، بدل گشت. این شرکت اخیرا بخشی از سهم بازارش را در رقابت ۵G از دست داده و به سختی در تلاش برای یکپارچه کردن خرید آلکانت لوسنت در سال ۲۰۱۶ است. در نتیجه از شرکتهای اریکسون و هواوی عقب مانده و به نظاره سامسونگ نشسته که در بازار شبکه مخابراتی، نسبتا تازه وارد بوده و در حال کسب سهم بازار است.

صالح‌آبادی: امکان معاملات توافقی ارز در صرافی ها فراهم است
هم اکنون بخوانید

بر اساس گزارش بلومبرگ، دولتها و شرکتهای مخابراتی در تلاش برای ایجاد رقابت بیشتر و تنوع در انتخاب تامین کنندگان شبکه هستند تا از اتکا به یک یا دو فروشنده اجتناب کنند. با این حال نوکیا پس از ممنوعیت استفاده از تجهیزات هواوی در شبکه های ۵G بازارهای مهمی مانند انگلیس، به پر کردن خلای ایجاد شده کمک کرد و توانست قراردادهای بزرگی با مشتریانی نظیر گروه بی تی منعقد کند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 2 =

دکمه بازگشت به بالا