رهبری فرمودند برجام برد-برد است/اگر منع قانونی نبود کاندیدا می‌شدم و این بار ۸۰درصد رای می‌آوردم/بدون مطالعه FATF برخی موافق و برخی مخالف آن هستند/اشتباه فراکسیون امید تمرکز بر ریاست مجلس بود


رهبری فرمودند برجام برد-برد است/اگر منع قانونی نبود کاندیدا می‌شدم و این بار ۸۰درصد رای می‌آوردم/بدون مطالعه FATF برخی موافق و برخی مخالف آن هستند/اشتباه فراکسیون امید تمرکز بر ریاست مجلس بود

نماینده ادوار مجلس، گفت: در کشور چهار نگاه به این موضوع وجود دارد. یک گروه نگاه نکرده مخالف هستند و گروه دیگر نگاه نکرده، موافق هستند. در این میان دو گروه دیگر هستند که ضمن مطالعه موافقت و یا مخالفت خود را با آن اعلام می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری اعتماد نو به نقل از ایلنا، غلامرضا تاجگردون در نشست «جمهور ۱۴۰۰» که توسط حزب ندای ایرانیان برگزار شد، طی سخنانی گفت:  ایران از منظرهای مختلف شرایط خاصی دارد.‌کشور در هاله‌ای از ابهام و ایهام قرار دارد و بسیاری از افراد در عرصه سیاست تکلیف خود را نمی‌دانند، کمااینکه انتخابات ریاست‌جمهوری در پیش است. در سیاست اجرایی مشخص نیست چه اقدامی قرار است که صورت بگیرد.

این نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در ارزیابی عملکرد مجلس یازدهم افزود:به موضوع صفر و یکی نگاه نمی‌کنم. بهرحال بنده با این مجلس همکار بودم و بعد خارج شدم. سال اول هر مجلسی زمان تلاش آن است و بعد از آن نمی‌تواند اقدامی انجام دهد. کما اینکه بعد از انتخابات خردادماه مجلس در مردادماه باید به کابینه رأی اعتماد بدهد و یکسالی درگیر این موضوعات هستند. در حال حاضر به عملکرد مجلس نمره پایینی می‌دهم.

تاجگردون در پاسخ به سوالی در مورد اینکه برای انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس اعلام کاندیداتوری می‌کنید؟ اظهار کرد: براساس منع قانونی در انتخابات میان‌دوره‌ای نمی‌توانم شرکت کنم، اما اگر این منع قانونی وجود نداشت کاندید انتخابات می‌شدم و این بار با رأی ۸۰درصدی وارد مجلس می‌شدم.

وی درباره احتمال کاندیداتوری خود در انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: امیرآبادی زمان تایید اعتبارنامه بنده مرا به عنوان کاندیدای ریاست‌جمهوری معرفی کرد اما در حال حاضر در این مورد صحبت نمی‌کنم.افرادی که تاکنون اعلام کاندیداتوری کردند، اقدام عقلانی نکردند همچنین اینها رئیس جمهور نخواهند شد.

دیدار فرمانده نیروی دریایی سپاه با مردم مناطق محروم شرق هرمزگان
هم اکنون بخوانید

تاجگردون در مورد عملکرد فراکسیون امید در مجلس دهم اظهار کرد: بنده عضو فراکسیون امید بودم. این فراکسیون از ابتدای شکل‌گیری مانند انتخابات قبلی و حمایت از روحانی، اشتباه کرد و این اشتباه موجب شد آن انتظاری که از فراکسیون وجود داشت برآورده نشود. البته از ابتدا مشخص بود که این فراکسیون موفق نخواهد بود، در حقیقت وقتی نام علی لاریجانی در آن لیست بود و مشخص بود که از همان ابتدا نباید به آن امید داشت. لذا قاعده لیست بندی را بلد نبودیم.

این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اشتباه دوم فراکسیون امید این بود که همه توان خود را بر روی ریاست مجلس گذاشتند. اما در اصل باید بر مجلس حکومت کرد نه اینکه فقط رئیس شد. فراکسیون امید نتوانست توقعات را برآورده کند و تصمیمات معقولی نگرفته بود. من در فرم عضویت فراکسیون نوشتم که موافق فراکسیون امید نیستم بلکه نام آن شود فراکسیون اصلاح‌طلبان که هر اصلاح‌طلبی عضو آن شود. واقعیت امر این است که فراکسیون تخیلی ۱۸۰ نفری را در ذهن تصور کردند که نتیجه آن ۱۰۴ نفر شد.

تاجگردون در مورد پیوند زدن حل مشکلات داخلی با مذاکره با آمریکا اظهار کرد: مناسبات بین‌الملل در دنیا تغییر کرده است. بنده موافق مذاکره هستم اما فکر اینکه مذاکره به نتیجه بسیار خوبی برسد،  یک توهم است. لذا ابتدا باید تکلیف خود را مشخص کنیم. برجام یک موضوع در مناسبات است. بنده موافق و مدافع برجام هستم اما این یکی از مسائل بین‌المللی کشور است. افرادی که می‌گویند همه مسائل را به برجام پیوند ندهیم، درست است چراکه تنها یک موضوع ما برجام است. قبل از احمدی‌نژاد که برجام مطرح نبود اما از جوانب بر ایران فشار می‌آوردند.

کلیات طرح شفاف‌سازی هزینه‌های انتخاباتی تصویب شد
هم اکنون بخوانید

این نماینده مجلس دهم شورای اسلامی در ادامه خاطرنشان کرد: جنازه برجام هم به درد ما می‌خورد. در سال ۸۴ عدد نفع برجام ۷۰۰هزار دلار بود و عدد هر فاز پارس جنوبی ۳ میلیارد دلار بود. برجامی که با دعوا تصویب کردیم به دنبال این موضوعات بودیم. همان سال رهبری فرمودند که برجام برد-برد است. اما در مناسبات با آمریکا بایدن و ترامپ فرقی نمی‌کند چرا که روش آنها با روش ایران متفاوت است.

تاجگردون با اشاره به FATF و حواشی پیرامون تصویب آن متذکر شد: در کشور چهار نگاه به این موضوع وجود دارد. یک گروه نگاه نکرده مخالف هستند و گروه دیگر نگاه نکرده، موافق هستند. در این میان دو گروه دیگر هستند که ضمن مطالعه موافقت و یا مخالفت خود را با آن اعلام می‌کنند. در شرایط کنونی عده‌ای که این لوایح را مطالعه کردند، با علم با آن مخالف هستند.

این چهره اصلاح‌طلب در ادامه تصریح کرد:  هنوز آمریکا از برجام خارج نشده بود که این لایحه در مجلس به رأی گذاشته شده بود با توجه به فضای مجلس پیشنهاد دادم که رسیدکی به آن را سه ماه به تعویق بیاندازیم و با آن موافقت شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 5 =

دکمه بازگشت به بالا