ارجاع رئیس و جمعی از نمایندگان پارلمان کویت به دادستانی کل

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه “القبس” کویت، مرزوق الغانم، رئیس مجلس الامه کویت (پارلمان این کشور) فاش کرد، به دلیل برخی تجمع‌ها و جشن‌های نمایندگان پارلمان پس از اعلام نتایج انتخابات مجلس الامه در سال گذشته و پیروزی آنها در آن انتخابات، به دادستانی کل این کشور معرفی شده است.

الغانم در این رابطه تاکید کرد: اولین کسی خواهم بود که به تصمیمات مسؤولان قضایی عمل کرده و آخرین فردی خواهم بود که با این تصمیمات مخالفت می‌کند.

رئیس مجلس الامه کویت در ادامه اظهار کرد: حکم رسمی درباره معرفی‌ام به دادستانی کل به دستم نرسیده اما به من ابلاغ شده که به دادستانی ارجاع داده خواهم شد و فکر می‌کنم این اقدام درست و مناسبی است.

او افزود: آنچه را در گذشته گفتم دوباره تاکید می‌کنم، من کاملا این موضوع را رعایت خواهم کرد، هیچ پست و مقام سیاسی در برابر قانون وجود ندارد.

وزارت کشور کویت امروز با ارائه پرونده تمامی نمایندگانی که در انتخابات پیروز شده و کرسی‌های پارلمانی را به دست آوردند، به دادستانی کل، تحقیقات از آنها را خواستار شد.

برخی منابع اعلام کردند: دادستانی از ۳۸ نماینده مجلس الامه تحقیق خواهد کرد و مطابق روال قانونی، ابتدا درخواست لغو مصونیت از آنها را خواهد کرد تا بتواند آنها را برای حضور در دادگاه احضار کند.

پیشتر برخی ناظران سیاسی کویت پیش‌بینی کرده بودند که دولت کویت برای آرام کردن جو موجود میان خود و نمایندگان مجلس الامه و به ویژه با توجه به بحران‌های پیاپی قانونی به دلیل استیضاح‌های بسیار، از اجرای قانون دست بکشد اما به نظر می‌رسد دولت کویت مصرّ بر اجرای قانون است.

بازداشت دانشجوی سعودی در آمریکا به جرم حمل سلاح
هم اکنون بخوانید

وزارت کشور کویت هفتم مارس جاری ۱۵ نماینده مجلس الامه را به اتهام تخلف از دستور کابینه درباره ممنوعیت تجمع‌ها به دلیل کرونا و حضور آنها در تجمع یکی از نمایندگان، به دادستان معرفی کرده بود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده + شش =

دکمه بازگشت به بالا