پدرسن: درگیری‌ و خشونت‌ها در سوریه کاهش یافته است

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، گی‌یر پدرسن، نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه به مناسبت دهمین سال آغاز جنگ داخلی سوریه گفت: ترکیه به همراه دیگر بازیگران بزرگ جهانی نقش مهمی در دستیابی به راه‌حلی در راستای خواسته‌های مردم سوریه دارد.

پدرسن با تشکر از مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه تصریح کرد: اجازه دهید از ترکیه به دلیل سخاوتش در میزبانی از ۳.۶ میلیون آواره سوری تشکر کنم. نباید فراموش کنیم که طی سال ۲۰۲۰ از هر ۱۰ سوری سه نفر با تلاش‌های ترکیه موفق به دسترسی به کمک‌های بشردوستانه شده‌اند.

وی با بیان اینکه همه‌گیری کرونا و افت ارزش پول سوریه فشار مضاعفی را به مردم جنگ زده این کشور وارد کرده است، افزود: باید در چارچوب قطعنامه شماره ۲۲۵۴ شورای امنیت و در راستای خواسته‌های مردم سوریه راه حلی سیاسی برای بحران این کشور یافت. ترکیه به همراه دیگر بازیگران بزرگ جهانی نقش مهمی در دستیابی به راه‌حلی مناسب با خواسته‌های مردم سوریه دارد.

نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه همچنین با اشاره به اینکه طی سال گذشته وضعیت درگیری‌ و خشونت‌ها در سوریه نسبت به سال‌های گذشته نسبتا کاهش یافته است، گفت: باید آرامش موجود را حفظ کرده و به آن عمق ببخشیم. توافقات شکل گرفته میان ترکیه و روسیه درباره ادلب نیز در این چارچوب بسیار مهم هستند.

انتهای پیام

اختصاص ۱۲ میلیون دلار توسط آمریکا برای کسب اطلاعات درباره عضو حزب‌الله
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − 3 =

دکمه بازگشت به بالا