ساخت ۱۱ خانه در سی سخت شروع شده است

علیرضا تابش در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: به دنبال وقوع زلزله ۵.۶ ریشتری که روز ۲۹ بهمن ماه در شهر سی سخت کهگیلویه و بویراحمد به وقوع پیوست ۱۲۶۰ واحد مسکونی تخریب شد که از این تعداد ۶۸۰ واحد شهری و ۵۸۰ واحد روستایی است. همچنین ۲۹۰۰ واحد تعمیری و ۲۳۰۰ واحد معیشتی است که نسبت به اخذ مصوبه در ۵ اسفندماه از هیات وزیران اقدام شد.

وی افزود: به منظور بازسازی منطقه زلزله زده سی سخت ۲۷۰ میلیارد تومان برای واحدهای احداثی، تعمیری و معیشتی اختصاص پیدا کرد. ۱۳۰ میلیارد تومان نیز کمک بلاعوض مصوب شد. اعتبار عمرانی نیز ۲۰ میلیارد تومان بود که مجموع اعتبارات به ۴۲۰ میلیارد تومان رسید.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه در کمتر از یک ماه برای تمامی واحدهای احداثی و تعمیری تشکیل پرونده شده است، گفت: نیمی از واحدهای احداثی شهری به منظور صدور پروانه به شهرداری معرفی شده اند.

تابش تصریح کرد: تا کنون ۱۰۰۰ تن میلگرد و ۱۰۰ تن سیمان برای توزیع به منطقه حمل شده که تا ابتدای سال میزان میلگرد و آهن آلات به ۳۰۰۰ تن می رسد.

وی اظهار کرد: برای ۵۰۰ واحد احداثی و ۴۰۰ واحد تعمیری مبلغ ۸ میلیارد تومان کمک بلاعوض پرداخت شده است.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه عملیات آواربرداری و ساخت به طور همزمان جریان دارد گفت: تعداد ۱۵۰ دستگاه ماشین آلات برای انجام آواربرداری فعال است و عملیات آواربرداری ۲۰۰ واحد انجام شده است. همچنین احداث اولین واحدها از چهار روز قبل آغاز شده که تا کنون ۱۱ خانه به مرحله ساخت رسیده است.

اصلاح ساختار خصوصی سازی ضرورت دارد
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو + هشت =

دکمه بازگشت به بالا