ثبت نام۲۱۵۶ نفر در ششمین دوره انتخابات شوراهای شهر در استان تهران تا ساعت ۱۰ امروز

به گزارش ایسنا، احمد نادری، رئیس هیات نظارت بر انتخابات شورای شهر و روستا در استان تهران پس از بازدید از محل ثبت نام ششمین دوره انتخابات شورای شهر تهران در جمع پایگاه خبریان درباره آخرین آمار ثبت نام در انتخابات شوراهای شهر گفت: تا ساعت ۱۰:۱۵ دقیقه امروز صبح مجموع ثبت نام در استان تهران دو هزار و ۱۵۶ نفر بوده است که ۵۱ درصد از آنها به صورت حضوری در محل فرمانداری ها ثبت نام کردند که هزار و ۱۰۴ نفر را شامل می شوند. 
وی ادامه داد: ثبت نام ۴۹ درصد باقی مانده به صورت غیرحضوری انجام شده است که از این میزان ۲۰ درصد از طریق موبایل، ۱۹ درصد از طریق کامپیوتر شخصی و ۱۰ درصد از طریق دفاتر پیشخوان نسبت به ثبت نام اقدام کرده اند.
نادری ادامه داد: از مجموع ثبت نام های استان تهران ۱۴ درصد را بانوان و ۸۶ درصد را آقایان تشکیل می دهند. 
رئیس هیات نظارت بر انتخابات شورای شهر و روستا در استان تهران به آمار ثبت نام های غیرقطعی هم اشاره کرد و افزود: ۷۴۲ نفر ثبت نام غیرقطعی در استان تهران داریم که دارای نقص مدارک بوده اند و پس از برطرف کردن نواقص کدنهایی برای آنها صادر می شود. 
نادری در ادامه به آمار شهر تهران نیز اشاره کرد و افزود: در شهر تهران تا امروز ثبت نام ۶۹۱ نفر قطعی شده است. شاهد سیر صعودی در فرایند ثبت نام هستیم و پیش بینی می شود در روز آینده که پرونده ثبت نام بسته خواهد شد با حجم بیشتری از مراجعات حضوری و غیرحضوری مواجه شویم. 
نادری افزود: این رقم ثبت نام در استان تهران در حدود ۲۱ درصد ثبت نام های کشور را شامل می شود. 
وی با بیان اینکه در مجلس شورای اسلامی نظارت بر انتخابات انجام می شود گفت: در مجلس پیمان بستیم که یک انتخابات سالم و به دور از حاشیه را برگزار کنیم، چرا که وظیفه نظارت و تایید صلاحیت را برعهده داریم. 
رئیس هیات نظارت بر انتخابات شورای شهر و روستا در استان تهران گفت: امیدواریم بتوانیم با نظارت و اجرا انتخابات خوبی را به دور از هر حاشیه و شائبه ای برگزار کنیم و یک انتخابات تراز انقلاب اسلامی در سال ۱۴۰۰ را محقق کنیم. 
وی در پاسخ به این سوال که با توجه به مشکلات ثبت نام غیرحضوری در روزهای گذشته، برای دو روز باقی مانده چه تمهیداتی در نظر گرفته شده است  گفت: در روزهای اول ثبت نام غیرحضوری مشکلات بیشتری داشت و در قسمت آی.تی تلاش می کنند ایرادات و نقص های فنی را برطرف کنند. با توجه به اینکه انتخابات اولین دوره است که به صورت اینترنتی برگزار می شود، مقداری نقص طبیعی است اما دوستان ما تلاش می کنند تا در این فرصت باقی مانده مشکلات رفع شود. 
وی با اشاره به فضای ثبت نام گفت: سعی شده است که پروتکل ها به طور دقیق حفظ شود و آسیب جدی به هموطنان و همشهریان نرسد.

تخریب ملک رهاشده و ناایمن در محله عباسی منطقه ۱۱
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − 13 =

دکمه بازگشت به بالا