دیدار آیت الله سیستانی و پاپ اقدامی حکیمانه و قابل تمجید است

در این بیانیه که چهارشنبه شب منتشر شد، آمده است: رهبران ادیان همواره نقش بسزایی در گسترش معنویت، اخلاق، صلح و دوستی در جوامع انسانی دارند. آنها پیوسته با رفتارهای حکیمانه خود کلید برون رفت از تنش‌ها، اختلافات قومی و مذهبی و پیام‌آوران صلح، دوستی و وحدت هستند.

بیانیه ادامه داده است: سفر اخیر عالیجناب پاپ فرانسیس به کشور دوست و برادر عراق را می‌توان در همین راستا ارزیابی کرد. همچنین دیدار اخیر حضرت آیت الله العظمی سیستانی و پاپ فرانسیس به عنوان دو رهبر و عالم دینی اقدامی حکیمانه و قابل تمجید است.

بیانیه افزوده است: این دیدار که در نهایت خلوص و محبت انجام گرفت، می‌تواند الهام بخش و الگوی تلاش‌های بعدی در جهت تقریب و تفاهم ادیان آسمانی باشد. بهبود روابط مسلمانان و مسیحیان به عنوان پیروان دو دین بزرگ الهی، محکوم نمودن و به حاشیه بردن دیدگاه‌های باطلی همچون اسلام‌هراسی، شیعه‌هراسی و عقائد تکفیری تروریستی را می‌توان از مهمترین آثار این دیدار مهم قلمداد نمود.

در ادامه این بیانیه آمده است: حوزه علمیه ایران همواره خود را در حمایت از اهداف و ارزش‌های مشترک ادیان الهی متعهد دانسته و امیدوار است این دیدار پر برکت و ادامه این تعاملات، گسترش برادری انسانی و همزیستی مسالمت آمیز پیروان ادیان الهی و همه بشریت را به همراه داشته باشد.

انتهای پیام

پخش مستقیم نشست رسانه‌ای جشنواره تئاتر فجر از تلویزیون تئاتر ایران
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 4 =

دکمه بازگشت به بالا