تشکیلات خودگردان: واشنگتن جلوی شهرک‌سازی اسرائیل را بگیرد

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، محمد اشتیه، نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین در سخنانی گفت که دولت آمریکا باید به حرف‌هایش درباره محکومیت شهرک‌سازی عمل کند و جلوی شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در اراضی فلسطین را بگیرد.

وی افزود: در کنار مقابله با ویروس کرونا با شیوع روز افزون ویروس شهرک‌سازی مواجه هستیم که تلاش‌های بین‌المللی در راستای تشکیل کشور مستقل فلسطین را بی‌نتیجه می‌گذارد و شهرک سازی اکنون به یک اهرم انتخاباتی میان احزاب مختلف  “اسرائیل” در انتخابات آتی این رژیم تبدیل شده است.

اشتیه در ادامه تلاش مقامات رژیم صهیونیستی برای تخلیه منازل فلسطینی‌های در قدس به عنوان ساکنان اصلی این شهر در منطقه “الشیخ جراح” محکوم کرد و از سازمان‌های حقوقی بین‌المللی خواست که هرچه سریعتر به این مساله ورود کرده و مانع از تخلیه منازل این افراد شوند.

وی همچنین از تمامی کشورهای جهان خواست که چنین طرح‌هایی را محکوم کرده و رژیم صهیونیستی را به توقف فوری آن ناگزیر کنند.

اشتیه در بخش دیگری از اظهاراتش از تصمیم دادستان دیوان کیفری بین‌المللی برای آغاز تحقیقات درباره جنایات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین استقبال و از شجاعت وی برای آغاز تحقیقات علی رغم چالش‌های پیش از اعلام و متعاقب آن، قدردانی کرد.

وی همچنین تأکید کرد که فلسطین با دیوان کیفری بین‌المللی همکاری خواهد کرد و تمامی مستندات و ادله موجود را در اختیار آن قرار خواهد داد.

انتهای پیام

پیام سعودی به ایران
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده − 1 =

دکمه بازگشت به بالا