تاکید مشاور نخست وزیر عراق بر برگزاری انتخابات در موعد مقرر

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری عراقی واع، حسین الهنداوی، مشاور مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق گفت: برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام در دهم اکتبر آینده به تعویق نخواهد افتاد.

وی در رابطه با اخباری که در مورد تعویق زمان انتخابات منتشر می‌شود، تاکید کرد که آنها فقط خواسته ها و تصوراتی هستند که مبتنی بر واقعیت‌ نیستند.

الهنداوی تاکید کرد، کمیساریای انتخابات با تمدید مهلت ثبت نام ائتلاف‌های سیاسی تا ۲۱ مه آتی، اجرای اعتماد نو به نقل از برنامه های انتخاباتی خود را آغاز کرده است.

وی همچنین با اشاره به تمدید مهلت دریافت لیست نامزدها تا ۱۷ آوریل آتی گفت، این تاریخ‌ها زمان نهایی برای ثبت نام ائتلاف‌ها و دریافت لیست کاندیداتورها است. الهنداوی تاکید کرد که این تاریخ‌ها به دلایل فنی قابل تمدید نیست. به استثنای بررسی اسامی نامزدها و جایگزینی افرادی که شرایط قانونی را ندارند.

مشاور الکاظمی با تمجید از تلاش‌های استثنایی کارکنان در کمیساریای انتخابات، تاکید کرد، کمساریای انتخابات باید کنفرانس‌های مطبوعاتی و رسانه‌ای خود را برای شفاف‌سازی و تشریح اعتماد نو به نقل از برنامه ها و رویه های خود به افکار عمومی و رای دهندگان و همچنین احزاب، ائتلاف‌ها، نامزدها و جامعه جهانی مضاعف کند.

انتهای پیام

پارلمان کویت طرح صلح ادعایی آمریکا را محکوم کرد
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + 11 =

دکمه بازگشت به بالا