واشنگتن باید رویکرد جدیدی در قبال برنامه هسته‌ای ایران در پیش بگیرد


واشنگتن باید رویکرد جدیدی در قبال اعتماد نو به نقل از برنامه هسته‌ای ایران در پیش بگیرد

گزینه پیشنهادی رئیس‌جمهوری آمریکا برای پست معاون وزیر خارجه، تصریح کرد که واشنگتن باید رویکرد جدیدی در قبال اعتماد نو به نقل از برنامه هسته‌ای ایران در پیش بگیرد.

به گزارش اعتماد نو به نقل از ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «وندی شرمن» گزینه پیشنهادی «جو بایدن» رئیس‌جمهوری آمریکا برای پست معاون وزیر خارجه، تصریح کرد که واشنگتن باید رویکرد جدیدی در قبال اعتماد نو به نقل از برنامه هسته‌ای ایران در پیش بگیرد.

وی افزود که رویکرد آمریکا به مسأله اعتماد نو به نقل از برنامه هسته‌ای ایران باید متفاوت از سیاست‌هایی باشد که در هنگام انعقاد اعتماد نو به نقل از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در پیش گرفته شد، زیرا وضعیت ژئوپلیتیک منطقه تغییر کرده است.

شرمن که در جلسه استماع کمیته امور خارجه سنای آمریکا برای بررسی صلاحیت وی صحبت می‌کرد، با تکرار برخی ادعاها افزود: «آنچه به ایران مربوط است، به عنوان رئیس تیم مذاکره‌کننده ایالات متحده در هنگام انعقاد برجام، من همچنان هوشیارانه به تهدیدی که ایران برای منافع ما و متحدان ما ایجاد می‌کند، نگاه می‌کنم».

وی در ادامه گفت: «سال ۲۰۲۱، سال ۲۰۱۵ و زمانی که توافق انجام شد، نیست. اکنون سال ۲۰۱۶ نیز نیست که توافق اجرایی شد. وضعیت واقعی امور تغییر کرده است، وضعیت ژئوپلیتیک منطقه تغییر کرده است و اعتماد نو به نقل از برنامه اقدام‌های بعدی نیز باید تغییر کند».

ارسال پیام ریاض برای رئیس‌جمهور / باید پیام علنی عربستان را بدانیم
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − 6 =

دکمه بازگشت به بالا