هشدار هواشناسی نسبت به افزایش ارتفاع موج در نواحی ساحلی و فراساحلی کشور

به گزارش ایسنا، سازمان هواشناسی با صدور هشداری نارنجی رنگ آورده است: وزش باد شدید و افزایش ارتفاع امواج بین ۲ تا ۳ متر و در نقاط فراساحلی تا ۳.۵ متر فردا  (۱۵ اسفند) در مناطق مرکزی و شرقی خلیج فارس، نواحی ساحلی و دور از ساحل بوشهر و غرب هرمزگان ‌پیش‌بینی می‌شود.

همچنین تداوم این شرایط روز شنبه (۱۶ اسفند) در تنگه هرمز، مناطق مرکزی و شرقی خلیج فارس، نواحی ساحلی و دور از ساحل بوشهر و هرمزگان دور از انتظار نخواهد بود.

در ادامه این هشدار آمده است که روز یکشنبه (۱۷ اسفند) وزش باد شدید و افزایش ارتفاع امواج در نیمه شرقی خلیج فارس، تنگه هرمز، نواحی ساحلی و دور از ساحل هرمزگان و بوشهر ‌پیش‌بینی می‌شود. در چنین شرایطی آسیب دیدن شناورهای سبک و نیمه سنگین، غرق شدن شناگران و قایق‌های کوچک، پاره شدن تورهای صیادی، اختلال در فعالیت‌های دریایی در ساحل و فعالیت‌های فراساحل دور از انتظار نیست.

سازمان هواشناسی در این هشدار نسبت به ممنوعیت تفریحات آبی و شنا، ممانعت از تردد با شناورهای سبک، نیمه‌سنگین و تفریحی و فعالیت شیلاتی و محدودیت در فعالیت فعالان در پشتیبانی صنایع دریایی به‌ویژه فراساحل توصیه کرده است.

سازمان هواشناسی همچنین با صدور هشداری زرد رنگ به توصیف دو سامانه جوی ‌پرداخته و نسبت به وزش باد شدید و افزایش ارتفاع موج بین ۱ تا ۱.۵ متر و در نقاط فراساحلی تا ۲ متر طی سه روز آینده هشدار داده است.

در ادامه هشدار آمده است که این شرایط جوی فردا (۱۵ اسفند) در غرب خلیج فارس، نواحی ساحلی و دور از ساحل خوزستان و روز شنبه (۱۶ اسفند) در دریای عمان و غرب خلیج فارس، نواحی ساحلی و دور از ساحل سیستان و بلوچستان، خوزستان و هرمزگان ‌پیش‌بینی می‌شود.

تاثیرات شگرف تغذیه با شیرمادر برای نوزاد / نحوه فعالیت بانک شیرمادر
هم اکنون بخوانید

همچنین تداوم این شرایط تا یکشنبه (۱۷ اسفند) در دریای عمان و نیمه غربی خلیج فارس، نواحی ساحلی و دور از ساحل خوزستان، بهشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان دور از انتظار نخواهد بود.

در ادامه این هشدار آمده است که وزش باد شدید و افزایش ارتفاع امواج فردا (۱۵ اسفند) در شرق دریای خزر، ناحیه ساحلی و دور از ساحل گلستان و یکشنبه (۱۷ اسفند) در مناطق غربی و مرکزی دریای خزر، نواحی ساحلی و دور از ساحل گیلان و مازندران نیز ‌پیش‌بینی می‌شود. همچنین نسبت به فعالیت این سامانه در دریای خزر، نواحی ساحلی و دور از ساحل گیلان، مازندران و گلستان طی دوشنبه (۱۸ اسفند) هشدار داده است.  

درچنین شرایطی احتمال غرق شدن شناگران و قایق‌های کوچک، آسیب دیدن شناورهای سبک و نیمه سبک، پاره شدن تورهای صیادی، اختلال در فعالیت‌های دریایی در ساحل و فعالیت های فراساحل وجود دارد. از این رو سازمان هواشناسی نسبت به احتیاط در شنا و تفریحات آبی، احتیاط در تردد شناورهای تفریحی، سبک و نیمه سبک و فعالیت های شیلاتی توصیه شده است.

به گزارش ایسنا،  در هشدار نارنجی ‌رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود. همچنین هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

جایگاه تغذیه باید در جامعه ارتقا یابد
هم اکنون بخوانید

انتهای ‌پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 − دو =

دکمه بازگشت به بالا