اقدامات مددکاران اجتماعی در دوره کرونا

سیدحسن موسوی چلک در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن اشاره به برگزاری نشست منطقه‌ای آسیا و اقیانوسیه فدراسیون جهانی طی هفته گذشته و با بیان اینکه فدراسیون جهانی مددکاران اجتماعی دارای چند کمیته آموزش، حقوق بشر، سازمان ملل و کمیته اخلاق است، به کمیته اخلاق مددکاری اجتماعی اشاره کرد و افزود: وظیفه کمیته اخلاق حول این موضوع است که اصول اخلاق اعضای مددکاری باید چگونه باشد. 

وی با بیان اینکه بعد از یک سال جلسات مستمر و طولانی کمیسیون‌های اخلاق، در سال ۲۰۱۸ در مجمع جهانی ایرلند، بیانیه اخلاق مددکاری اجتماعی با صددرصد آراء تصویب و به کشورهای عضو ابلاغ شد، گفت: در حال حاضر بیش از ۱۵۰ کشور عضو فدراسیون جهانی مددکاران اجتماعی هستند. ایران در این زمینه مشارکت زیادی داشته و توانسته تاثیرات زیادی در بیانیه اخلاق داشته باشند.

رئیس انجمن مددکاران اجتماعی تصریح کرد: ایران جزء اولین کشورهایی بود که این بیانیه را برای سازمان‌های مختلف ترجمه کرد و حتی آن را به سایر انجمن‌ها و دانشگاه‌ها ارسال کرد. همچنین در این راستا دوره‌های آموزشی به صورت مجازی و حضوری برگزار کرد.

موسوی چلک در ادامه با اشاره به اقدامات فدراسیون جهانی مددکاران اجتماعی در دوره کرونا یادآور شد: فدراسیون جهانی مددکاران اجتماعی روزانه گزارشات جدیدی را از اقداماتی که در حوزه کرونا انجام می‌شود ارائه می‌کنند. کشور ایران در حوزه پژوهش اقدامات و گزارشاتی را انجام داد و همچنین «کمپین خوش خبر هستیم» را به پشتیبانی فدراسیون جهانی و انجمن دانشگاه‌های جهان برگزار کرد.

وی افزود: مددکاران اجتماعی از روزهای ابتدایی شیوع ویروس کرونا جلسات آموزشی متعددی را با گروه‌های مختلف، در بخش‌های دولتی و غیردولتی، افراد دارای معلولیت، معتادان، بی‌خانمان‌ها، اتباع بیگانه، کودکان، زنان، سالمندان، کادر درمانی، در مراکز نگهداری گروه‌های مختلف، در شهرداری تهران و… برگزار کردند. 

هشدار تنش دمایی در استان تهران/مصرف انرژی مدیریت شود
هم اکنون بخوانید

رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران تاکید کرد: ایران جز کشورهایی بود که مددکاران اجتماعی‌اش از همان روزهای ابتدایی شیوع ویروس کرونا فعالیت کردند و همچنان فعالیت خود را ادامه می‌دهد.

موسوی چلک به دیگر اقدامات مددکاران اجتماعی در دوره کرونا اشاره کرد و گفت: در حوزه مددکاری اجتماعی برای مراکز بهداشتی و درمانی پروتکل‌هایی نوشته شد و همچنین بیانیه اخلاق مربوط به دوره کرونا را در چند جلسه به صورت مجازی برای مددکاران برگزار کردیم. 

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 − یک =

دکمه بازگشت به بالا