نرخ بیکاری آلمان بالا باقی ماند

به گزارش ایسنا به نقل از بلومبرگ، تا پایان ماه ژانویه متوسط نرخ بیکاری در بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا به ۴.۶ درصد رسید که در مقایسه با ماه قبل ۰.۱ درصد بیشتر شده است تا بدین ترتیب بالاترین نرخ بیکاری آلمان از آگوست ۲۰۱۵ تاکنون به ثبت برسد.

طی این مدت شمار افراد بیکار آلمانی با ۹۰۰۰ نفر افزایش نسبت به ماه قبل دو میلیون و ۷۵۲ هزار نفر رسیده و جمعیت شاغلان نیز در آلمان در این ماه با ۰.۲ درصد کاهش نسبت به ماه قبل به ۴۲ میلیون و ۱۸  هزار نفر رسیده است. در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، شمار بیکاران آلمانی ۰.۱۵ درصد بیشتر و شمار افراد شاغل ۰.۰۸ درصد کمتر شده است.

نرخ بیکاری جوانان که بیانگر بیکاری جمعیت زیر ۲۵ سال است نیز با ۰.۱ درصد کاهش نسبت به ماه قبل به ۶.۲ درصد رسیده است. از زمان اتحاد آلمان شرقی و غربی نرخ بیکاری در این کشور عموماً کاهشی بوده است. نخستین آمار بازار کار پس از اتحاد دو آلمان در سال ۱۹۹۰ منتشر و نرخ بیکاری این کشور ۴.۹ درصد اعلام شد.

لازم به ذکر است که  متوسط نرخ بیکاری در آلمان طی بازه زمانی ۱۹۴۹ تا ۲۰۲۰ معادل ۵.۵۵ درصد بوده که بالاترین رقم ثبت شده مربوط به آوریل ۱۹۵۰با ۱۱.۵ درصد و کمترین رقم ثبت شده نیز مربوط به مارس ۱۹۹۶ با ۰.۴ درصد بوده است.

دتلف شیله- مدیر دفتر کار آلمان گفت: در کوتاه مدت بازار کار تحت پیامدهای ناشی از کرونا باقی خواهد ماند اما انتظار ما این است که به تدریج شرایط بهتر شود. از موج اول همه گیری زخم هایی بر پیکر بازار کار مانده است که باعث می شود کار برای کارفرمایان دشوار شود و تقاضا برای نیروی کار جدید کمتر شود اما اطمینان داریم که بنیان های نیرومند اقتصاد آلمان اجازه نخواهد داد شرایط به مرحله سقوط آزاد برسد.  

تجار الکترونیکی ارز بخرند
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 2 =

دکمه بازگشت به بالا