تلاش برای تداوم «پویش پازل همدلی» برای پوشش بازماندگان از تحصیل

به گزارش ایسنا، وحید قبادی دانا در آئین اختتامیه پازل همدلی با بیان اینکه معاون مشارکتهای مردمی بهزیستی استانها پای کار آمدند و با همکارانشان منسجم و هماهنگ با مجموعه معاونت مشارکت‌های مردمی در ستاد بهزیستی کشور، زمینه‌ای فراهم شد تا این کار خوب با ابتکاری که خیرین داشتند، رقم بخورد، گفت: اینکار کار خیرین و مجموعه‌های خیریه ها و مجموعه های صنفی که محور شدند، است. 

وی ادامه داد: از اقلام نوشت‌افزار ایرانی برای کودکان ایرانی که می توانستند بازمانده از تحصیل باشند استفاده و این مشکل برای آنها رفع شد. بهترین اقلام با بهترین کیفیت برای آنها تهیه شد.  

قبادی دانا در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: طرحی که توانسته حدود ۱۵ هزار خیر را پای کار بیاورد، ترویج فرهنگ نیکوکاری بوده است. نیکوکاری در جهت توانمندسازی، در جهت حمایت از کودکانی است که در سراسر کشور ممکن بود امکان تحصیل به خاطر عدم داشتن نوشت افزار برایشان سلب شود. همچنین این طرح ۶۰ هزار کودکی که طالب تحصیل هستند را توانست تحت پوشش این کار قرار دهد و به نظر کار بزرگی صورت گرفت.

رئیس سازمان بهزیستی کشور اظهار کرد: وظیفه سازمان بهزیستی هم همین است که بتواند شرایط را فراهم کند که خیرین و موسسات خیریه، مجموعه‌های صنفی و تولیدکنندگان ما پای کار بیایند و بتواند این اتصال را برقرار کنند. یک مشارکت جمعی برای خیر جمعی صورت گرفت و اینکه این چرخ‌دنده‌ها با یکدیگر بتواند باعث هم‌افزایی شود، می تواند کارهای بزرگ را شکل دهد. 

وی یادآور شد: یکی از مواردی که خوب است مدنظر قرار دهیم این است که تقویم این اعتماد نو به نقل از برنامه را برای سال آینده جلو بیندازیم که نوشت افزار در ابتدای سال تحصیلی به دانش‌آموزان تقدیم شود. 

رونمایی دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر(عج) با یاد سردار سلیمانی
هم اکنون بخوانید

قبادی دانا ادامه داد: این پویش می تواند جزو اعتماد نو به نقل از برنامه سنواتی قرار گیرد و باتوجه به امکانی که ایجاد شده می تواند ادامه پیدا کند و هدفگذاری به این سمت برود که در اعتماد نو به نقل از برنامه چند ساله هیچ کودک ایرانی که می خواهد تحصیل کند بدون نوشت افزار باقی نماند.

رئیس سازمان بهزیستی گفت: این رقم باید بیش از ۶۰ هزار نفر شود و می تواند طبق یک اعتماد نو به نقل از برنامه زمان بندی سال به سال افزایش یابد. مشازکت سایر مجموعه ها می تواند در این زمینه دخیل شود و این ورود می تواند باتوجه به آموزشهای مجازی که وجود دارد از حوزه نوشت افزار فراتر رود و برای امکان تحصیل مجازی در فضای مجازی نیز باتوجه به شرایط کرونا این امکان را فراهم کند.  

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + 12 =

دکمه بازگشت به بالا