تظاهرکنندگان ذی‌قار به دولت مهلت دادند/معترضان نجف: تا پایان سفر پاپ قصد تشدید اعتراض را نداریم

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، تظاهرکنندگان میدان الحبوبی در استان ذی قار در جنوب عراق سه روز به دولت مهلت داده‌اند تا خواسته‌های آن‌ها را که در قالب لیستی به استاندار جدید تقدیم کردند، برآورده کند.

از مهمترین خواسته‌های آنها، شناسایی و معرفی طرف تیراندازی کننده به معترضان، برکناری رئیس پلیس استان ذی‌قار، بازجویی از استاندار مستعفی است.

این در حالی است که گروه اطلاع‌رسانی امنیتی دولت عراق روز شنبه از تشکیل کمیته عالی تحقیق درخصوص وقایع استان ذی‌قار خبر داد.

نخست‌وزیر عراق اظهار کرد، عبدالغنی الاسدی، رئیس شورای امنیت ملی را به عنوان استاندار ذی‌قار تعیین کرده است.

به نقل از میدل ایست نیوز، تظاهرکنندگان استان نجف اشرف در بیانیه‌ای اعلام کردند: در پاسخ به افرادی که همزمان با سفر پاپ به نجف خواهان تشدید تظاهرات‌ هستند، می‌گوییم همه باید بدانند که تظاهرات روزهای گذشته تنها برای حمایت از برادران‌مان در الناصریه بوده است لذا تصمیم گرفته شد طی روزهای آتی و تا پایان سفر پاپ به نجف اشرف و دیدارش با مرجع عالیقدر تشیع، تظاهرات در میادین اعتراضات نجف تشدید نشود.

در ادامه این بیانیه آمده است، تمایل داریم تا به اهالی نجف و همه آزادگان جهان اعلام کنیم که برخی گروه‌های منحرف ارتباطات مشکوکی با طرف‌های خارجی و داخلی دارند که همگان می‌دانند؛ این گروه‌ها خواهان به چالش کشیدن وضعیت امنیتی در نجف اشرف در راستای جلب رضایت طرف‌های مذکور هستند.

تظاهرکنندگان در این بیانیه از دستگاه‌های امنیتی استانی و فدرال خواستند تا به نقش واقعی و جدی خود در تامین امنیت سفر پاپ و هیئت همراه عمل کنند و همه تظاهرکنندگان از تلاش‌های رسمی و قانونی دستگاه‌های ذیربط برای برگزاری موفقیت‌آمیز سفر پاپ حمایت می‌کنند؛ سفری که با اندیشه‌های انسانی خود به بشریت و به خصوص جامعه عراق خدمت خواهد کرد.

دمشق: هیچکس حق اظهار نظر درباره تغییر نظام سوریه را ندارد
هم اکنون بخوانید

پاپ فرانسیس قرار است ۵ مارس به عراق سفر کند، وی همچنین با حضور در نجف اشرف با آیت‌الله سیستانی، مرجعیت عالیقدر تشیع دیدار خواهد کرد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 2 =

دکمه بازگشت به بالا