معرفی برگزیدگان چهاردهمین جشنواره ملی فیلم کوتاه رضوی

استاندار گلستان در این مراسم با اشاره به اینکه هنر دریچه ای برای رصد جلوه های مختلف طبیعی و انسانی است، گفت: حمایت از فیلم های کوتاه می تواند منجر به تولید فیلم های بلند فاخر و تاثیرگذار شود.

هادی حق شناس بیان کرد: بدون شک برگزاری این جشنواره در گلستان که پایگاه واقعی تمام اقوام ایران زمین است و مردمان آن ارادت ویژه ای به امام رضا (ع) دارند، می تواند زمینه بروز و ظهور آثاری فاخر را فراهم آورد.

وی با اشاره به اینکه به دنبال استقرار دائمی دبیرخانه جشنواره فیلم کوتاه رضوی در گلستان هستیم، گفت: گلستان ظرفیت های منحصر به فردی از جمله دیوار دفاعی گرگان، آثار طبیعی شاخص، تولیدات زراعی و دامی و غیره دارد که فیلمسازان می توانند آنها را در تولیداتشان مد نظر قرار دهند.

در این مراسم از تمبر یادبود «مهدی فخیم زاده» و «محمدعلی نجفی» به عنوان دو چهره پیشکسوت سینمای ایران، رونمایی شد.

در ادامه برگزیدگان جشنواره در بخش های مستند، داستانی، فیلمنامه، پویانمایی، موبایلی و نوجوان، معرفی و تجلیل شدند.

در بخش فیلم های موبایلی لوح تقدیر جشنواره به «تاسوعا خانه مادربزرگ» ساخته مهشاد ولی، «روزمرگی» ساخته یاسمن بخشی، «زائر کوچک» ساخته بهزاد برادران، «یک روز خوش» ساخته علی عرشیا ابوذر، «همدلی» ساخته سودا بسطامی و «توسل» ساخته امیررضا سلیمانی اهدا شد.

در بخش فیلم های نوجوان تندیس جشنواره به «طغیان» ساخته ماژان کیمیایی اسدی و علیرضا احد نوری رسید و لوح تقدیر جشنواره به «قاب» ساخته محمدطاها منصور سمایی، لوح تقدیر سوم به «گاری» ساخته سینا قاسمی و «تولدت مبارک» ساخته غزل فرهادی و لوح تقدیر دوم به «درخت دیگری هم هست» ساخته ملک خاتون معصومی تعلق گرفت.

داوری بخش «نمایش صحنه‌ای» هجدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون
هم اکنون بخوانید

تندیس جشنواره در بخش فیلمنامه به «ماده سگ» نوشته علیرضا رواده رسید و لوح تقدیر به «آواز قو» نوشته محمدعلی هاشم‌پور، لوح تقدیر سوم به «دزدان غیر دریایی» نوشته امیرحسین ریاحی و لوح تقدیر دوم به «دست چپ من» نوشته نسرین محمدپور تعلق گرفت.

در بخش فیلمنامه و پژوهش، لوح تقدیر فیلمنامه به مریم اسمی خانی و وحید حسن‌زاده برای «وضعیت اورژانسی» و لوح تقدیر پژوهش به الهام معروفی برای «۳۳۰ سی سی خاطره» تعلق گرفت.

در بخش آثار پویانمایی‌ لوح تقدیر به لیدا فضلی برای «این سو، آن سو»، لوح تقدیر سوم به هژیر اسعدی برای «خولانه‌وه»، لوح تقدیر دوم به امیر مهران برای «نهنگ سفید» رسید و تندیس این بخش به ملیحه غلامزاده برای «کلاف» اهدا شد.

لوح تقدیر در بخش صدا به رامین ابوصدق برای «خولانه‌وه» و محمدحسن ابراهیمی برای «مینی‌بوس» اهدا شد و لوح تقدیر بهترین صدا به مهرداد ابوالقاسمی و عرفان ابراهیمی برای «گوشه پوسیده مرگ» رسید.

در بخش بازیگری چهاردهمین جشنواره ملی فیلم کوتاه رضوی لوح تقدیر جشنواره به نازنین رمضانی برای «وضعیت اورژانسی» و یاسمن نصیری برای فیلم «عزیز» اهدا شد و لوح تقدیر بهترین بازیگر در این بخش به سهیل قنادان برای «برادر» تعلق گرفت.

لوح تقدیر در بخش تدوین و فیلمبرداری نیز به ترتیب به حمید فنایی برای «مرگ تدریجی» و امیر پورحکمت برای «گیزلین» رسید.

در بخش مستند لوح تقدیر جشنواره به «از بخشش تا رویش» ساخته مهدی شعبانی و پری عضدالملکی شخصیت «از بخشش تا رویش»، لوح تقدیر سوم به «شهر زیبای من» ساخته الهام آقالری و لوح تقدیر دوم به «کاک ئیرج» ساخته جمشید فرجوند فردا تعلق گرفت و تندیس این بخش به «فرزندان خونیار» ساخته آرمان قلی‌پور دشتکی رسید.

کورش تهامی بازیگر علی عطشانی
هم اکنون بخوانید

در بخش داستانی جشنواره، لوح تقدیر به «مینی بوس» ساخته ابوذر حیدری، لوح تقدیر سوم به «برادر» ساخته نوشین معراجی و لوح تقدیر دوم به «شوفر» ساخته رضا نجاتی رسید و تندیس این بخش به مریم اسمی خانی برای «وضعیت اورژانسی» تعلق گرفت.

جایزه ویژه دبیر جشنواره به «گناه» ساخته ابوالفضل عزیزی، «ماجان» ساخته فردین انصاری و «لالایی کنار ابرها» ساخته جمیل عامل صادقی اهدا شد.

جایزه ویژه رییس جشنواره هم به «در میان دیوارها» ساخته محمدحسین صفری رسید.

در پایان جایزه بزرگ جشنواره به «تکلیف» ساخته علی خوشدونی فراهانی و «یونس» ساخته سیامک سلیمانی تعلق گرفت.

چهاردهمین جشنواره ملی فیلم کوتاه رضوی از ۴ تا ۷ اسفندماه به میزبانی استان گلستان در گرگان برگزار شد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 2 =

دکمه بازگشت به بالا