مردم نگران نباشند/ مرغ موجود است

اسفندیار حسنی مقدم در حاشیه بازدید از کشتارگاه‌های مرغ در خرم‌آباد که سوم اسفندماه صورت گرفت، اظهار کرد: یکی از اولویت‌ها و اعتماد نو به نقل از برنامه‌های سازمان‌ جهاد کشاورزی نظارت بر کشتارگاه‌ها و روند تولید و توزیع مرغ در استان است.

وی خاطرنشان کرد: این اطمینان خاطر را به هم استانی‌ها می‌دهیم به اندازه کافی مرغ در مرغداری‌های استان تولید شده است، به‌طوری‌که در دی و بهمن‌ماه هشت میلیون قطعه جوجه‌ریزی انجام شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به اینکه ما جزو استان‌هایی هستیم که مازاد تولید مرغ داریم، تصریح کرد: به سبب افزایش قیمت مرغ در استان‌های مجاور گرایش مرغداری‌ها به خروج مرغ از استان بیشتر شد.

حسنی مقدم عنوان کرد: اما صحبت‌هایی را با مرغداری‌های استان داشته‌ایم، مبنی بر اینکه مرغ تولید شده را به نرخ مصوب به مصرف‌کنندگان تحویل دهند، زیرا نهاده‌ مورد نیاز بر مبنای ارز دولتی توزیع شده است.

وی تأکید کرد: جای نگرانی نیست و ظرف یکی دو روز آینده ثبات به بازار مرغ استان باز خواهد گشت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان اضافه کرد: تا زمانی که بازار مرغ در استان به ثبات نرسد اجازه خروج مرغ از استان را نخواهیم داد.

حسنی مقدم به میزان مرغ تولید شده در استان نیز اشاره کرد و افزود: سالانه ۷۵ هزار تن در مرغداری‌های صنعتی و ۵۰۰۰ تن مرغ روستایی و خانگی تولید می‌شود یعنی در مجموع ۸۰ هزار تن که از این میزان ۶۰ هزار ‌تن مصرف داخلی و ۲۰ هزار تن مازاد داریم که به استان‌های همجوار صادر می‌شود.

انواع کابینت آشپزخانه را بشناسید
هم اکنون بخوانید

وی با بیان اینکه مرغ کشتار شده در کشتارگاه‌های استان از سلامت کافی برخوردار است، بیان کرد: دامپزشکی نظارت کافی را بر روند کشتار مرغ انجام می‌دهند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان اظهار کرد: تا پایان اسفندماه نظارت مستمر بر مرغداری‌ها، کشتارگاه‌ها و عمده‌فروشی‌های استان در دستور کار قرار دارد، تعزیرات و سازمان صمت نیز نظارت‌ بر خرده‌فروشی‌ها را انجام می‌دهد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 + 17 =

دکمه بازگشت به بالا