لزوم احیاء مجدد مرکز پژوهش های شورای شهر تهران

به گزارش ایسنا، مجید فراهانی در جریان دویست و هفتاد و پنجمین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر تهران و بررسی ادغام دو معـاونـت اعتماد نو به نقل از برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورا و توسعه منابع انسانی با اشاره به وضعیت مرکز پژوهش های شورای شهر تهران گفت: مسئله توجه به پژوهش به خصوص در عرصه نظارت بر مدیریت شهری و قانون گذاری دارای اهمیت بوده و با تصمیم هیات رئیسه مرکز پژوهش های شورای شهر تهران سه سال است که تعطیل شده است.

وی افزود: مرکز مطالعات شهر تهران بنا بوده تا استقلال داشته باشد و همه پژوهش های تهران را نه تنها در شهرداری بلکه کل شهر تهران انجام دهد.
فراهانی تصریح کرد: باید ارزیابی کنیم که این کار درست بوده یا خیر؟ اما به نظر من غلط بوده است. مرکز پژوهش های مجلس زیر نظر رئیس مجلس و مرکز پژوهش های مرکز تشخیص مصلحت نظام زیر نظر این مرکز است. مسئله پژوهش بسیار مهم است. باید کارها، قانون گذاری، نظارت ها و اجراها مبتنی بر پژوهش و مطالعه باشد و اصلی ترین ایرادهای ما بر پروژه های عمرانی و… این بوده که مبتنی بر پژوهش و مطالعه نیست.

رئیس کمیته بودجه ونظارت مالی شورای شهر تهران  گفت: امروز حداقل این پژوهش ها باید برای بررسی لوایح در اختیار ما قرار می گرفت. واقعیت این است که افول پژوهش در شأن شورای پنجم نیست و باید ارتقاء پیدا کند و پیشنهاد احیاء مجدد مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر تهران را می دهم و باید این مرکز مستقل برای پشتیبانی نمایندگان مردم باشد. متأسفیم بسیاری از کلان شهرها شوراهایشان مرکز پژوهش ها دارد و ما به دست خودمان این مرکز را تعطیل کردیم.

ماجرای قطع درختان جنگلی در شمال کشور چیست؟
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × یک =

دکمه بازگشت به بالا