کلاهبرداری با برانگیختن احساسات نسبت به زلزله‌زدگان

 سرهنگ علی محمد رجبی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به زلزله رخ داده در شهرستان سی‌سخت استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: لازم است که هم‌وطنان کمک‌های نقدی و غیر نقدی خود به زلزله‌زدگان را از طریق مراجع معتبر نظیر هلال احمر، کمیته امداد، بهزیستی و …  انجام دهند و از هرگونه واریز وجه حتی به مقدار اندک به شماره حساب‌های غیرمعتبر و ناشناس خودداری کنند.

وی ادامه داد: مجرمان سایبری متاسفانه همواره به دنبال سوءاستفاده از اعتماد هموطنان بوده و سعی دارند با برانگیختن احساسات آنان، اهداف مجرمانه خود را عملی کنند، در همین راستا نیز ممکن است با انتشار اخبار گسترده و همچنین تصاویر دل‌خراش از این حادثه یا حتی تصاویر جعلی اقدام به برانگیختن احساسات شهروندان کرده و ازآن سواستفاده کنند. 

رجبی با اشاره به شیوه های کلاهبرداران  ومجرمان سایبری گفت: این افراد پس از احساساتی کردن مخاطب خود، آنان را به صفحات پرداخت اینترنتی که احتمال فیشینگ بودن آن نیز بالاست هدایت کرده و اقدام به برداشت از حساب آنان و در مواردی خالی کردن حساب آنان می‌کنند. همچنین این افراد ممکن است اقدام به اعلام شماره کارت و حساب های جعلی کرده و مبلغ جمع آوری شده را صرف امور دیگری کنند.

رییس مرکز تشخیص ‌و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتای ناجا تاکید کرد: توصیه پلیس این است که شهروندان  به هیچ عنوان فریب تبلیغات کانال‌ها و گروه‌های فعال در شبکه‌های اجتماعی را که ادعای جمع‌آوری کمک برای زلزله‌زدگان را دارند نخورده و کمک‌های مادی خود را حتماً از طریق مراکز معتبر که دارای مجوز هستند انجام دهند.

فتاح: در پرداخت تسهیلات به مددجویان کمیته‌امداد صفی وجود ندارد
هم اکنون بخوانید

به گفته رجبی پلیس فتا در صورت مشاهده چنین مواردی برابر قانون با سودجویان برخورد خواهد کرد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده + 8 =

دکمه بازگشت به بالا