پایان بی نتیجه مذاکرات تبادل اسرا در یمن در میان ناامیدی سازمان ملل

به گزارش ایسنا، به نقل از عربی۲۱، مارتین گریفیث، فرستاده سازمان ملل به یمن با اعلام این خبر از طرفین خواست تا بحث ها و رایزنی های خود را ادامه دهند و مواردی را که در مورد آن توافق کرده اند، عملی کنند.

فرستاده سازمان ملل به یمن پس از پایان دور اخیر مذاکرات در بیانیه ای گفت: این دور از گفتگوها بدون رسیدن به نتیجه تاریخی مشابه جلسه ای که سپتامبر گذشته در سوئیس برگزار و منجر به آزادی ۱۰۵۶ بازداشت شد، به پایان رسید و این ناامید کننده است.

وی ادامه داد: من از دو طرف می خواهم که بحث و مشورت خود را ادامه دهند، آنچه را که توافق کرده اند، عملی و مقدمات آزادی زندانیان بیشتری را در آینده نزدیک فراهم کنند.

نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط کلیه بازداشت شدگان از جمله بیماران و زخمی ها ، افراد مسن ، کودکان و زندانیان غیرنظامی از جمله زنان و روزنامه نگاران شد.

روز یکشنبه ، کمیته نظارت برای اجرای توافق نامه مبادله زندانیان پنجمین جلسه خود را که بین طرفین درگیری در یمن برگزار شد ، به پایان رساند. در طی این گفتگوها ، مطابق بیانیه صادر شده توسط دفتر نماینده سازمان ملل، طرفین در مورد استراتژی ها و احتمالات درباره اجرای آنچه که طبق قرارداد استکهلم متعهد شده اند ، گفتگو کردند.

گریفیث اظهار داشت که گرچه دو طرف در این دور از گفتگوها در مورد آزادی زندانیان بیشتر به توافق نرسیدند، اما برای ادامه بحث در آینده برای آزادی زندانیان متعهد شدند.

پاسخ ارتش یمن به ادعای ائتلاف عربی درباره سرنگونی یک پهپاد
هم اکنون بخوانید

بیانیه دفتر فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در یمن با ابراز تشکر از پادشاهی اردن بخاطر میزبانی از این گفتگوها، بر تعهد خود برای حمایت از تلاش های دو طرف در اجرای توافق نامه تبادل زندانیان تأکید کرد.

در همین حال، رئیس کمیته امور زندانیان انصارالله گفت: مذاکرات درباره پرونده زندانیان در امان، به دلیل لجاجت طرف مقابل و مزدوران آن بی نتیجه ماند.

وی عصر یکشنبه در توییتی در حساب توئیتر خود نوشتد: ما از هر راهی برای موفقیت تلاش کردیم و چندین پیشنهاد منصفانه برای غلبه بر اختلافات ارائه کردیم ، اما نتیجه ای نداشت. مذاکرات پیرامون پرونده زندانیان در پایتخت اردن (امان) به دلیل سازش ناپذیری نیروهای متجاوز و مزدوران آنها بدون هیچ پیشرفتی به پایان رسید.

در ۲۳ ژانویه ، هیئت های دولت مستعفی یمن و جنبش انصارالله دور جدیدی از مذاکرات در مورد زندانیان دو طرف را در پایتخت اردن آغاز کردند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 5 =

دکمه بازگشت به بالا