تابش: بیانیه مشترک ایران و آژانس فرصتی چند جانبه برای مردم وکشور فراهم آورد

محمدرضا تابش در گفت و گو با ایسنا، در ارتباط با بیانیه مشترک روز گذشته ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی اظهار کرد: آقای دکتر صالحی شخصیتی مقبول و مورد اعتماد نظام و مقام معظم رهبری هستند که در دولت های مختلف ایفای مسئولیت کردهاند و به لحاظ حرفه ای نیز در زمره یکی از متخصصین صنعت هسته ای و دیپلماسی هستند. بیانیه مشترک با سازمان انرژی هسته ای نمی تواند بدون هماهنگی با مراجع بالاتر باشد. 

وی در ارتباط با اثرات این بیانیه بر سیاست داخلی و خارجی کشور گفت: با این بیانیه هم مصوبه مجلس شورای اسلامی اجرا خواهدشد و لحاظ قانونی دولت آن را انجام می دهد و هم تدبیری بود از طرف جمهوری اسلامی صورت گرفت که ما به ۱+۵ فرصت بدهیم بتوانند مقدمات امر را برای اجرای منویات رهبری و نظام ومصالح جمهوری اسلامی فراهم کنند.

این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی افزود: در هر صورت گرچه آمریکایی ها تا بازگشت  به ایفای تعهدات و رفع کامل تحریم ها، فاصله دارند، اما  پالس های مثبتی داده اند ‌که نشانه تغییر سیاستهای آنان است. مثلا در قضیه نفروختن سلاح به عربستان و امارات، اعلام عدم پیگیری سیاست ترامپ در موضوع تحریم ها علیه ایران و رفع محدودیت تردد دیپلمات های ایرانی در سازمان ملل، خروج انصارالله از لیست سازمانهای تروریستی و تغییر سیاستهایشان در یمن، می توان گفت آمریکا از مواضع قبلی خودش درقبال ایران عقب نشسته است و این نتیجه مقاومت تحسین برانگیز مردم است. اما ما باید از فرصت های فراهم شده درجهت تقویت اقتصاد کشور و بهبود وضعیت شکننده معیشتی مردم، خصوصا طبقات ضعیف بهره گیریم. 

بررسی گزارش عملیات گسترده اطفاء حریق در منطقه خاییز در جلسه هیأت دولت
هم اکنون بخوانید

تابش تصریح کرد: این پالس های مثبت در پی مواضع مقام معظم رهبری، مصوبه مجلس و عملکرد دولت جمهوری اسلامی نشان داد تدبیرهای خوبی صورت گرفته است. 

وی یادآور شد :اقتصاد ما شدیدا تحت تاثیر مواضع سیاسی حاد، دچار نوسان می شود و قیمت دلار را بالا و پایین می برد و مردم و فعالان اقتصادی دچار مشکل می شوند.امیدواریم با مجموعه تدابیر، اقتصاد کشور از این وضعیت نجات پیدا ‌کند و وضعیت معیشت مردم بهبود یابد.

این فعال سیاسی در پایانتاکید کرد: این اتفاق فرصتی است به آمریکایی ها و اروپایی ها تا در تعامل با ایران به تهداتشان عمل کنند. هم مصوبه مجلس اجرا می شود و هم این اسناد دست خودمان می ماند و اگر به تعهدات عمل نشد، امحایش می کنیم. در هرصورت با این اقدام خردمندانه  هم این طرف تضمین دادند که در چارچوب قوانین آژانس پیش می رویم و هم در عین حال مصوبه مجلس اجرا شد. از طرف دیگر به دیپلمات ها فرصت مذاکره داده شد و هم اقتصاد کشور را از تکانه های شدید و اتفاقات مخرب نجات داد. بیانیه مشترک ایران و آژانس فرصتی چند جانبه بود که باید طرفین از آن بهره گیرند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × یک =

دکمه بازگشت به بالا