ارمنستان علاقمند به گسترش پایگاه نظامی روسیه در "گیومری"

به گزارش ایسنا به نقل از اسپوتنیک، “واغارشاک هاروتیونیان” گفت: مسئله گسترش و تقویت پایگاه نظامی روسیه در قلمروی جمهوری ارمنستان در دستور کار بوده و ارمنستان همواره به این دلیل ساده که پایگاه فوق با تمام قدرت در گروه متحد نیروهای مسلح ارمنستان و روسیه قرار داشته، علاقمند به این امر بوده است. بنابراین گسترش ظرفیت‌های این پایگاه، به طور اتوماتیک به افزایش پتانسیل گروه مشترک که بر مبنایی دوجانبه در منطقه امنیت جمعی قفقاز عمل می‌کند، می‌انجامد.

هاروتیونیان تأکید کرد وزارت دفاع روسیه تحولات اخیر منطقه را مدنظر قرار داده و در مورد گسترش ظرفیت پایگاه، تصمیمات درست را گرفته است. وی افزود نیازی به تأسیس دومین پایگاه نظامی روسیه در کشورش نیست.

وی اظهار کرد: فکر می‌کنم نیاز فوری به استقرار واحد نظامی اضافی نیروهای مسلح روسیه در قلمروی جمهوری ارمنستان نیست. علاوه بر این، چارچوب حقوقی بین ایالات ما، وضعیت را مشخص کرده و تنها فعالیت‌های یک پایگاه روسی را تنظیم می‌کند.

وزیر دفاع ارمنستان اضافه کرد روسیه و ارمنستان جابه‌جایی این واحد از پایگاه نظامی روسیه به شرق ارمنستان را مدنظر قرار داده‌اند.

هاروتیونیان گفت: صحبت درباره امکان جابه‌جایی یک واحد نظامی از پایگاه نظامی روسیه به سمت شرق در امنستان، احتمالاً دقیق‌تر خواهد بود. ملاحظه مشترک مربوط به این مسئله با توجه به امر فوق، در جریان است.

صد و دومین پایگاه منطقه نظامی جنوبی روسیه از سال ۱۹۹۵ در ارمنستان مستقر است. در سال ۲۰۱۰، مسکو و ایروان توافق تمدید اجاره این تأسیسات نظامی توسط مسکو تا سال ۲۰۴۴ را امضا کردند.

انتهای پیام

رئیس پارلمان مصر: اصلاحات سیاسی، حزبی و رسانه‌ای در راه است
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 2 =

دکمه بازگشت به بالا