دو کشته و ده‌ها زخمی در تظاهرات ضد کودتا در میانمار

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، هلاینک مین او، مدیر تیم امدادرسانی در ماندالای گفت، دو تن که یکی نوجوان است بر اثر اصابت گلوله به ناحیه سر جان خود را از دست دادند و نیمی از مجروحان نیز که تعدادشان حدود ۳۰ تن است به ضرب گلوله واقعی زخمی شده‌اند.

امروز صدها تن از نیروهای پلیس در اطراف بنادر کشتی‌های یاداناربون در ماندالای مشرف به رود ایراوادی مستقر شدند، حضور آنها باعث نگرانی ساکنان و ترس از باداشت به دلیل حضور در تجمعات ضد کودتا شد.

تظاهرکنندگان در گامی که نمادی برای چالش است بر روی ظرف‌ها کوبیدند و از پلیس خواستند آنجا را ترک کند، اما نیروهای پلیس گلوله‌های واقعی و پلاستیکی برای متفرق کردن تظاهرکنندگان استفاده کردند.

پیشتر یک کارمند بخش درمان به خبرگزاری فرانسه گفته بود شش فرد زخمی را پذیرش کرده‌اند که دو تن جراحت عمیق داشتند. یکی از زخمی‌ها از ناحیه شکم زخمی شده‌ بود که وضعیتش وخیم بود.

او ادامه داد: ما این افرادی که زخم‌های عمیقی داشتند به مکان دیگری منتقل کردیم تا تحت مراقبت‌های ویژه باشند و نمی‌توانیم مکان آنها را فاش کنیم.

همچنین یک پزشک در محل اعتراضات نیز استفاده از گلوله‌های واقعی را تایید کرد و و گفت زخمی‌ها به جای دیگری منتقل شدند و زیرا در بیمارستان آنها داروی کافی برای درمان وجود نداشت.

در محل تجمع و تظاهرات نیز آثار شلیک گلوله مشاهده می‌شود.

تظاهرات در میانمار از دو هفته پیش در سراسر این کشور آغاز شده است و نیروهای این کشور از گاز اشک آور و شلنگ‌های آب‌پاش و گلوله‌های ساچمه‌ای برای متفرق کردن تظاهرکنندگان استفاده کرده‌اند.

ترکیب دولت جدید روسیه اعلام شد
هم اکنون بخوانید

البته در برخی موارد در پایتخت میانمار از گلوله واقعی نیز استفاده شد. روز جمعه یک معترض زن ۲۰ ساله به دلیل شلیک گلوله به سرش در نهم فوریه جان خود را از دست داد. پزشک معالج او گفت، جراحت او به دلیل شلیک گلوله واقعی بود.

این در حالی است که نیروهای امنیتی مدعی هستند، در آن روز از گلوله‌های واقعی‌ استفاده نکرده‌اند.

همچنین فردا، یکشنبه مراسم تدفین این زن میانماری برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + هفده =

دکمه بازگشت به بالا