سفر فرستاده سازمان ملل به لیبی و دیدار با حفتر

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، هیات سازمان ملل در لیبی در بیانیه‌ای اعلام کرد: در چارچوب تلاش‌ها برای متحد کردن گروه‌های متخاصم در لیبی پیش از برگزاری انتخابات ۲۴ دسامبر، یان کوبیس، فرستاده ویژه سازمان ملل به لیبی در شهر بنغازی واقع در شرق این کشور با خلیفه حفتر، فرمانده نیروهای موسوم به “ارتش ملی لیبی” دیدار کرد.

این سفر پس از مذاکرات طرف‌های لیبیایی در سوئیس با نظارت سازمان ملل و توافق آنها در مورد تشکیل دولتی انتقالی برای برگزاری انتخابات انجام شده و اولین سفر کوبیس به لیبی از ژانویه گذشته است که به عنوان فرستاده ویژه سازمان ملل به لیبی منصوب شد.

طبق بیانیه هیات سازمان ملل، کوبیس و حفتر در این دیدار راه‌هایی برای سرعت بخشیدن به اجرای توافق آتش‌بس امضا شده در سال گذشته میلادی را بررسی کرده و درباره لزوم پایبندی همه طرف‌های لیبیایی به تسهیل روند برگزاری انتخابات دسامبر توافق کردند.

همچنین دو طرف بازگشایی شریان اصلی لیبی یعنی مسیر ساحلی در طول دریای مدیترانه که بنغازی را به طرابلس و در نهایت غرب متصل می‌کند، مورد بحث و بررسی قرار دادند.

فرستاده ویژه سازمان ملل یک روز پیش از این دیدار، در طرابلس نیز با محمد المنفی، رئیس جدید شورای ریاستی لیبی و دیگر چهره‌های سیاسی لیبی مذاکراتی انجام داده بود.

همچنین عبدالحمید الدبیبه، نخست وزیر لیبی با عقیله صالح، رئیس پارلمان طبرق درباره آخرین تحولات مربوط به تشکیل کابینه جدید گفتگو کرد، او با معاون دوم رئیس پارلمان و تعدادی از نمایندگان آن نیز دیدار و گفتگو کرد.

هیأت‌های حماس و جهاد اسلامی امروز در قاهره
هم اکنون بخوانید

برخی منابع لیبیایی اعلام کردند، الدبیبه فورا طبرق را به مقصد طرابلس ترک کرد تا در آنجا رایزنی‌ها برای تشکیل کابینه را تکمیل کند.

از سوی دیگر واشنگتن پست در خبری فوری به نقل از برخی مسؤولان آمریکایی و مسؤولان سازمان ملل اعلام کرد، حفتر موافقت کرد در راستای تقویت تلاش‌ها برای یورش به طرابلس از کارشناسان و مربیانی کمک گرفته و بالگردهایی دریافت کند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو + 16 =

دکمه بازگشت به بالا