دولت به دلیل واگذاری‌های غلط، تضعیف شده است/ دولت اکنون در خدمت بخش خصوصی بانکی است نه مردم


دولت به دلیل واگذاری‌های غلط، تضعیف شده است/ دولت اکنون در خدمت بخش خصوصی بانکی است نه مردم

عضو هیات علمی دانشگاه الزهرا، گفت: بحران‌های امروز کشور نتیجه تغییر نگر‌شی است که بعد از جنگ ایجاد شد و ربطی به مشکلات خارجی ندارد و عمده مشکلات در اثر مشکلات داخلی و نتیجه بعضی اختصاصی سازی هاست.

به گزارش پایگاه خبری اعتماد نو به نقل از ایلنا، حسین راغفر اقتصاددان و عضو هیات علمی دانشگاه الزهرا طی سخنانی در کنگره حزب مردمسالاری با بیان اینکه ریشه مشکلات کنونی ربطی به مشکلات خارجی ندارد، گفت: طی سه دهه‌ی پس از جنگ، همواره حقوق مردم به طور قانونی نقض شده است. بحران‌های امروز کشور نتیجه تغییر نگر‌شی است که بعد از جنگ ایجاد شد و ربطی به مشکلات خارجی ندارد و عمده مشکلات در اثر مشکلات داخلیو نتیجه بعضی اختصاصی‌سازی‌ها است.

وی با تاکید بر اینکه دولت اکنون با واگذاری‌های نادرست تضعیف شده است، تصریح کرد: طی این سال‌ها اموال مردم چپاول و اسم آن را «مردمی کردن اقتصاد» گذاشتند. معادن و صنایع بزرگ را بعد از جنگ به دوستانشان هدیه کردند و معلوم است که دولت ضعیف شده و بحران شکل می‌گیرد و دولت آنقدر ضعیف شده که قادر به تصمیم گیری درست نیست و دست دولت در جیب کسانی است که در اثر تغییرات بعد از جنگ فربه شدند.

این عضو هیات علمی دانشگاه با اشاره بر لزوم انعکاس دغدغه‌های مردم برای حل مشکلات کشور، خاطرنشان کرد: به منظور مواجهه با این دگرگونی‌ها باید سازوکار قانونی برای انعکاس نگرانی‌ها توسط مردم تعبیه کنیم. اکنون دولت در خدمت بخش خصوصی بانکی است و در خدمت دولت نیست.

وی در پایان گفت: آمارهای رسمی می‌گوید ۱۵درصد از افرادی که در سن آموزش قرار دارند، بی‌سواد مطلق هستند؛ در این شرایط کسانی که قدرت و ثروت را متراکم کرده‌اند، نمی‌خواهند قیمت‌ها پایین بیاید و همین که مجلس خواست قیمت‌ها را پایین بیاورد دولت دست به کار شد تا این پایین آوردن قیمت را به نام خود تمام کند.

دشمنان به دنبال کشاندن کشور به سمت ناامنی بودند که همچون گذشته ناکام ماندند
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 2 =

دکمه بازگشت به بالا