آخرین آمار مصدومان در زمین لرزه مرز اصفهان و کهگیلویه و بویراحمد

مجتبی خالدی در گفت‌وگو با ایسنا درباره تعداد مصدومان ناشی از زمین لرزه ۵.۶ ریشتری که حوالی ساعت گذشته در مرز بین استان‌های اصفهان و کهگیلویه و بویراحمد رخ داد اظهار کرد: تاکنون ۴ نفر در سمیرم و ١٠ نفر در دنا به خاطر ترس و فرار از زمین لرزه دچار مصدومیت شده‌اند.

وی با بیان اینکه این زمین لرزه یک پیش لرزه و تا کنون یک مورد پس لرزه داشته است گفت: به دانشگاه‌های اصفهان و یاسوج اعلام آماده باش شده و ۱۰ دستگاه آمبولانس و ۱ دستگاه اتوبوس آمبولانس از اصفهان و ١٠ دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس از یاسوج مستقر هستند. جلسه شورای مدیریت بحران نیز تشکیل شده است.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور اظهار کرد: بر اساس اعلام مرکز هدشار سریع سازمان هواشناسی بارش سنگین برف و باران در مناطق تحت تاثیر زمین لرزه طی ۴٨ ساعت آینده ادامه خواهد داشت.

وی در ادامه از مصدومیت ٢۴ نفر ناشی از ترس و فرار خبر داد و گفت: ۲۴نفر، ۴ نفر در سمیرم و ۲۰ نفر در دنا دچار مصدومیت شدند.

وی افزود: به مرکز بهداشت شهر سی سخت آسیب وارد شده است و شاهد ترک خوردگی جزیی ۴۷ واحد مسکونی در بخش پادنا شهرستان سمیرم هستیم.

ریزش یک تونل در محور یاسوج به اصفهان/ زمین لرزه تا کنون کشته نداشته است

سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: زمین لرزه سی سخت تا کنون فوتی نداشته است.

 به گزارش ایسنا مجتبی خالدی اظهار کرد: ساعت ٢٢:٠۵ دقیقه زمین لرزه ای با قدرت ۵.۶ ریشتر در عمق ١٠ کیلومتری زمین محدوده سی سخت در مرز بین استان اصفهان و کهگیلویه و بویر احمد را لرزاند. وی ادامه داد: بیشتر گزارشاتی که ما دریافت کردیم از سی سخت بود و الان خرابی ها را در شهر سی سخت شاهد هستیم که باعث مصدومیت تعدادی از هموطنان ما شده است.

۲۵۰ فوتی جدید کرونا در کشور / تزریق بیش از ۴۲۴ هزار دُز واکسن در ۲۴ ساعت گذشته
هم اکنون بخوانید

وی افزود: خوشبختانه تا به این لحظه فوتی در این محدوده نداشتیم. در مجموع حدود ٩٣ شهر و روستا در محدوده زمین لرزه وجود دارد که ۶۶ هزار نفر ساکن هستند.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: پادنا، قاسملو، کهنگان احتمالا بیشتر آسیب در معرض خطر را داشته باشند.

وی گفت: یک ریزش تونل را هم در محور یاسوج به اصفهان گزارش کردند. خالدی تاکید کرد: ۴٠ دستگاه آمبولانس و چهار دستگاه اتوبوس آمبولانس را در استان اصفهان، کاشان، شهر کرد و یزد در آماده باش نگه داشتیم و در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز ١٠ آمبولانس و یک اتوبوس آمبولانس مستقر است.
وی افزود: مشابه این زمین لرزه اردیبهشت ٩٧ رخ داد که ١٠۵ مصدوم بر جای گذاشت. در حال آمادگی اعزام بیمارستان صحرایی و تجهیز بیمارستان تحت‌تاثیر هستیم، امیدواریم تعداد مصدومان کم باشد.

خالدی در ادامه از افزایش تعداد مصدومان خبر داد و در این باره گفت: بر اساس آخرین گزارش‌ها تعداد مصدومان ناشی از ترس و فرار به ۳۶ نفر افزایش پیدا کرده که ۴ نفر در سمیرم و ٣٢ نفر در دنیا گزارش شده است.

وی از نصب شدن برق شهرستان دنا نیز خبر داد و گفت: محور سی سخت – سمیرم نیز توسط راهداری بازگشایی شده است.

خالدی یادآور شد : از مجموع ۴۴ مصدوم تاکنون ۳۰ مصدوم ترخیص و ۱۴ نفر در مراکز درمانی بستری هستند.

اخبار تکمیلی متعاقبا اعلام خواهد شد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 − 2 =

دکمه بازگشت به بالا