ارزیابی کیفی خودروها چرا وانت‌سازان را تکان نمی دهد!؟

به گزارش ایسنا، این در حالی است که وانت‌ها به‌عنوان خودروهای باری در کشور مورد استفاده قرار گرفته و وسیله درآمد قشر وسیعی از مردم است که بر روی این وانت‌های بی‌کیفیت کار می‌کنند. اینکه از وانت‌ها برای جابه‌جایی بارهای حجیم و بعضا سنگین استفاده می‌شود، بر وزن خودرو افزوده و می‌تواند خطرآفرین برای راننده آن و حتی سایر خودروها و سرنشینانی که در جاده‌ها و بزرگراه‌ها در مسیر آن‌ها هستند، باشد.

مهمتر اینکه براساس گزارش‌های وزارت صمت از میزان‌ تولید انواع خودروها به صورت ماهانه، بیشترین آمار تولید، به وانت‌ها اختصاص پیدا می‌کند؛ به‌طور مثال طی ۱۰ ماهه سال جاری ۶۸ هزار و ۲۹۸ دستگاه وانت تولید شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۱۴ درصدی داشته است اما کیفیت آن‌ها در جا زده و متاسفانه، کمیت فدای کیفیت شده است.    

نکته قابل توجه اینجاست که شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد (ISQI)، مطابق دستورالعمل‌های موجود، با هدف ارتقا کیفیت خودروها، افزایش رضایت مشتریان و ایجاد رقابت مثبت میان خودروسازان، خودروهای تولید داخل را در دسته‌های قیمتی جداگانه، بسته به سطح کیفی و البته رضایت مشتریان، بین یک تا پنج ستاره مورد ارزیابی قرار می‌دهد که براساس آن یک ستاره پایین‌ترین و پنج ستاره بالاترین سطح کیفی را نشان می‌دهد.

براین اساس، چرا نهادی، وانت‌سازان کشور را باتوجه به مشکلاتی که کیفیت پایین آن‌ها می‌تواند برای خود دارندگان وانت‌ها و سایرین ایجاد کند که اشاره شد، مورد بازخواست قرار نمی‌دهد و آن‌ها را ملزم نمی‌کند که کیفیت این نوع خودروها را در حالی که تیراژ بالایی هم دارند، ارتقا دهد؟

بازهم سهم صندوق توسعه ملی از درآمدهای نفتی ۲۰ درصد شد
هم اکنون بخوانید

 طبق آخرین ارزیابی صورت گرفته از وضعیت کیفیت خودروهای وانت تولیدی در دی‌ماه ۱۳۹۹، در سطح قیمتی یک، وانت نیو پیکاپ فوتون دیزلی سه ستاره کیفی از پنج ستاره را کسب کرده است.

در گروه قیمتی دو نیز وانت سایپا ۱۵۱، وانت کارا ۲۰۰۰ تک‌کابین تیپ ۳ و وانت کارا دوکابین تیپ ۳ (که هردو متعلق به شرکت بهمن‌موتور هستند) توانسته‌اند سه ستاره کیفی را به خود اختصاص دهند. در همین سطح قیمتی وانت آریسان ایران‌خودرو دیزل دو ستاره از پنج ستاره کیفی را کسب کرده است.    

پایین‌ترین سطح کیفی در تولید وانت‌ها متعلق به وانت نیسان (تک‌سوز و دوگانه سوز) گروه خودروسازی زامیاد است در سطح قیمتی دو،   یک ستاره از پنج ستاره کیفی را کسب می‌کنند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − 4 =

دکمه بازگشت به بالا