این برنامه اصلا سانسور نمی‌شود

اعتماد نو به نقل از برنامه «بدون توقف» با طرح موضوعات مختلف، به بررسی شبهات و معضلات اجتماعی، فرهنگی و سیاسی می‌پردازد و با دعوت از مسوولان مربوطه آن‌ها را در برابر پنج نفر از مخاطبان داوطلب حاضر در اعتماد نو به نقل از برنامه قرار می‌دهد تا به پرسش‌هایشان پاسخ داده شود.

رضا غلامحسین نژاد ـ تهیه کننده «بدون توقف» ـ درباره پرداختن به مسائل روز در این اعتماد نو به نقل از برنامه تلویزیونی به ایسنا گفت: «بدون توقف» همیشه سعی کرده شبهات و مسائل ریشه‌ای و گاهی موضوعات روز جامعه را بررسی کند؛ مثلا به انتخابات مجلس، بحث بنزین و یا انتخابات آمریکا پرداختیم؛ عمدتا به موضوعات ریشه دار و جدی جامعه می پردازیم که قطعا انتخابات هم جزو این موضوعات است و «بدون توقف» هم نسبت به این موضوعات بی تفاوت نیست. ان شاءالله در آینده وقتی حال و هوای جامعه انتخاباتی شود، «بدون توقف» هم به این موضوعات خواهد پرداخت.

غلامحسین نژاد درباره طرح پرسش ها از مهمانان اعتماد نو به نقل از برنامه که عمدتا مسوولان سازمان‌ها و نهادهای مختلف هستند، عنوان کرد: به خاطر ندارم موضوعی را مطرح کرده باشیم و مسوولی گفته باشد این سوال را از من نپرسید. ما از همه طیف ها مهمان داشتیم، شاید از جریان اصلاح طلب کمتر مهمان داشتیم که آن هم دلیلش نیامدن خودشان بوده است. عمدتا هر کسی به اعتماد نو به نقل از برنامه آمده است هیچگاه چنین درخواستی نداشته است.

او افزود: در اعتماد نو به نقل از برنامه «بدون توقف» پنج نفر داوطلب از میان مردم به اعتماد نو به نقل از برنامه می آیند و آزادانه سوال‌هایشان را می‌پرسند و آنقدر این اتفاق واقعی است که مهمان اعتماد نو به نقل از برنامه هم صادقانه بخواهد پاسخ دهد. اما اگر هم گاهی مهمان پاسخ سوالی را نمی دانسته یا نمی‌خواسته به آن جواب دهد و از آن رد شده، در اعتماد نو به نقل از برنامه نمود پیدا کرده و مردم این پاسخ ندادن را دیده‌اند.

نوجوانان مشعل‌داران آینده درخشان سینما و سرزمین‌مان هستند
هم اکنون بخوانید

تهیه کننده «بدون توقف» در پاسخ به این پرسش که آیا اتفاق افتاده مسوولان از حضور در این اعتماد نو به نقل از برنامه امتناع کنند؟ گفت: یکی ـ دو سال قبل در سالگرد چهل سالگی انقلاب، برای هیات دولت نامه زدیم و درخواست کردیم که در اعتماد نو به نقل از برنامه حاضر شده و پاسخگو باشند. در همان موقع ما از شورای نگهبان، مجلس، مجمع تشخیص مصلحت نظام و قوه قضاییه مهمان‌هایی را آوردیم اما از هیات دولت نیامدند. سال گذشته هم نامه نگاری کردیم اما باز نیامدند. با آقای آشنا هم صحبت کردم و قرار بود به اعتماد نو به نقل از برنامه «بدون توقف» بیایند اول پذیرفته بودند اما یک روز که اعتماد نو به نقل از برنامه را دیده بودند، به شوخی به من گفتند مهمانتان خیلی تحت فشار است، من نمی‌آیم و جدی هم نیامدند.

او درباره پرداختن به ویروس کرونا گفت: درباره کرونا تاکنون صحبت نکرده‌ایم. موضوعی است که لازم است به آن پرداخته شود و ان شاءالله در اعتماد نو به نقل از برنامه‌های آتی به آن پرداخته می‌شود؛ هرچند فکر می‌کنم درباره کرونا زیاد صحبت شده است و شبهه زیادی در مورد آن نیست. ضمن اینکه اعتماد نو به نقل از برنامه «طبیب» شبکه سه هم به آن می‌پردازد.

غلامحسین نژاد افزود: برای انتخاب موضوع به بازخورد مخاطبان توجه می‌شود خود مردم در انتخاب موضوع خیلی تاثیرگذارند؛ مثلا موضوع اقتصادی را به درخواست مردم انتخاب کردیم.

او درصد سانسور و ممیزی در اعتماد نو به نقل از برنامه «بدون توقف» را خیلی پایین و نزدیک به صفر دانست و اظهار کرد: بحث سانسور در همه رسانه‌ها و رسانه‌های خارج از کشور هم اتفاق می‌افتد اما در اعتماد نو به نقل از برنامه «بدون توقف» درصدش خیلی پایین و حتی صفر است. مباحثی در این اعتماد نو به نقل از برنامه مطرح می‌شود که شاید برای اولین بار در تاریخ جمهوری اسلامی در صداوسیما مطرح می‌شود.

دعوت خانه سینما از مردم و هنرمندان برای شرکت در انتخابات
هم اکنون بخوانید

این تهیه کننده در پایان درباره لزوم رعایت اخلاق رسانه ای در اعتماد نو به نقل از برنامه های تلویزیونی و سایر رسانه ها، گفت: اگر ما اصل صداقت و ارتباط داشتن با مردم را رعایت کنیم و به طور واقعی هم این کار را انجام دهیم، یعنی مردم به طور مستقیم با رسانه ارتباط داشته باشند اخلاق خودش شکل می‌گیرد.

اعتماد نو به نقل از برنامه «بدون توقف» به تهیه‌کنندگی رضا غلامحسین نژاد و کارگردانی رحیم صادق پور، شنبه تا چهارشنبه هر هفته از شبکه سه سیما پخش می‌شود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه + سیزده =

دکمه بازگشت به بالا