عرضه سهام رایتل و چند شرکت دیگر شستا در بورس، در دستور کار

به گزارش ایسنا، محمد رضوانی فر در مراسم رونمایی از قریب ۲۰۰ محصول جدید و افتتاح بیش از ۱۴ پروژه بازسازی توسعه ای شستا که در  مجموعه تلاش وزارت رفاه برگزار شد با بیان اینکه بر اساس وعده ای که دادیم تقریبا هر ۴۵ روز یک اعتماد نو به نقل از برنامه مشابه تا پایان فرصت خدمت در دولت خواهیم داشت گفت: امروز نیمی از هلدینگ ها فرصت یافتند که طرح ها و محصولاتشان را ارائه دهند و در پایان امسال یا ابتدای سال آینده هلدینگ های دیگر نیز پروژه هایی را آماده بهره برداری می کنند.

وی افزود: شماری از پروژه ها در نوبت افتتاح هستند. هر ۴۵ روز یک اعتماد نو به نقل از برنامه مشابه با همین کیفیت خواهیم داشت. از ابتدای سال ۹۹ تقریبا ۳۳ پروژه به ارزش ۱۶۰۰ میلیارد تومان را به بهره برداری رساندیم و ۸۰ پروژه به ارزش ۱۸۰۰ میلیارد تومان نیز آماده بهره برداری است و در مجموع ۲۵۶ پروژه در حال اجرا به ارزش بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومان در مجموعه شستا داریم.

مدیرعامل شستا با بیان اینکه با حفظ اصول سرمایه گذاری و ایجاد ارزش افزوده بالاتر که مطرح است تمرکز سرمایه گذاری های ما به سمت مناطق کم برخوردارتر یا مناطقی می رود که سابقه سرمایه گذاری کمتری در وزارت رفاه داشته اند گفت: سامانه ای ایجاد شده و تعریف پروژه های جدید با اولویت آن استان ها انجام می شود.

رضوانی فر با بیان اینکه ما به صورت داوطلبانه پیش بینی سود و زیان همه شرکت های بورسی را در کدال بارگذاری کردیم گفت: سود خالص اصلی شرکت  ۱۲۰۰ میلیارد تومان در سال ۹۷ بود که ۳۱ خرداد ۹۸ به ۴۵۰۰ میلیارد تومان رسید و در ۳۱ خرداد ۹۹به عدد ۱۹ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان رسید و امید است ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ که وارد مجمع خواهیم شد حداقل ۳۲ هزار میلیارد تومان سود خالص را رقم بزنیم که ۲۸ برابر سود خالص شرکت در سال ۹۷ است.

بازار اجاره مسکن در حال بالانس قیمت
هم اکنون بخوانید

وی افزود: مجموعه شرکت های زیان ده که در سال ۹۶ حدود ۴۰ مورد بود به کمتر از شش شرکت در سال جاری رسیده است و از ۱۶۶ شرکت تحت مدیریت بیش از ۱۶۰ شرکت سودده هستند و از متوسط صنعت هم سوددهی بالاتری دارند. در طول یک سال و چندماه گذشته بیش از ۷۱ شرکت افزایش سرمایه شان عملیاتی شده است و اجرای پروژه ها و امکان سرمایه در گردش را فراهم تر کردیم. بالغ بر ۱۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان افزایش سرمایه داشته ایم و سرمایه ما به ۱۴۲۰۰ میلیارد تومان می رسد.

مدیرعامل شستا با اشاره به اینکه شفافیت یک نمایش سازمانی نیست بلکه یک باور سازمانی است عنوان کرد: اثر شفافیت در مجموعه های مختلف ما ملموس است و بیش از ۲۴ سامانه به صورت جدی و عملیاتی و قابل استفاده در دسترس است. اکنون ۲۸ محصول ما در بورس ارائه می شود در حالی که قبلا سه محصول بود.

رضوانی فر به روند تصمیمات و اقدامات مجموعه شستا در حوزه بازار سرمایه و بورس اشاره و عنوان کرد: بورس در کمتر از ۱۱ ماه گذشته دو دوره کاملا متفاوت را تجربه کرد. یک دوره افول و یک دوره رونق داشتیم. دوره رونق تا مرداد امسال ادامه یافت و شاخص به بیش از دو میلیون رسید و بعد دوره افول که شاخص بورس به یک میلیون و ۳۰۰ هزار رسیده است. مهم این است که قضاوت درباره عملکرد متناسب با این دو دوره باشد.

وی به اقدامات حمایتی در راستای تقویت بازار بورس اشاره کرد و گفت: بزرگترین عرضه اولیه در دوره رونق بازار بورس، عرضه شستا و هولدینگ سیمان و صبا بود. چه بسا اگر آن عرضه های اولیه صورت نمی گرفت حجم بالای نقدینگی بازار، شاخص را به عدد بالاتر می رساند و شیب را بالا می برد که بعدا ترکیدن حباب تبعات بزرگتری را در پی داشت. در دوره افول نیز بازار گردانی ما سریعا شکل گرفت و صبا بزرگترین صندوق بازارگردانی را دراختیار دارد و ارزش پرتفویی که بازار گردانی می شود بیش از ۶۰۰ هزار میلیارد تومان است و مازاد خرید در همین چهار پنج ماه بیش از ۴۰۰۰ میلیارد تومان است.

دستگاههای اداری در ساعات پیک از ژنراتور استفاده کنند/ برخورد با دستگاههای دولتی که ماینر دارند
هم اکنون بخوانید

مدیرعامل شستا افزود: نتیجه این است که مجموعه هلدینگ ها در دوره افول بورس هم شاخص عملکرد بهتری داشته اند و خود شستا هم همینطور و  کسانی که در عرضه اولیه سهام داشتند به غیر از توزیع سود، تا حداقل ۳۰۰ درصد منتفع این عرضه بزرگ و تاریخی شده اند. در مسیری که در پیش گرفته ایم عرضه شرکت رایتل و سایر شرکت های باقی مانده را ادامه می دهیم. از همه مهمتر روند سودآوری شرکت هاست که در حال تثبیت است و تلاش می کنیم در هر صنعتی از بهترین های آن حوزه هم بهتر بشویم.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × چهار =

دکمه بازگشت به بالا