کرملین: مسکو به دنبال راه‌هایی برای ارتقای روابط با اتحادیه اروپا به‌رغم اختلافات است

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، جوزپ بورل، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا پس از بازگشت از مسکو از اقدام برای اعمال تحریم‌های جدید علیه روسیه بر سر پرونده الکسی ناوالنی، رهبر اپوزیسیون روسیه خبر داد. انتظار می‌رود این مساله در نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا در ۲۲ فوریه و نشست ماه مارس رهبران اتحادیه اروپا مورد رایزنی قرار بگیرد.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ سفید در رابطه با اظهارنظر بورل درباره وخیم شدن روابط دوجانبه گفت: ما بارها گفته‌ایم که ما از این متاسف هستیم و اینکه به دنبال راه‌هایی برای عادی سازی روابط می‌گردیم. این دقیقا چیزی است که دیپلمات‌های روسیه و اتحادیه اروپا در جریان مذاکراتشان به بحث گذاشتند. آنها گفتند که باید فضایی برای گفت‌وگو به رغم پتانسیل مشکل سازی بیش از حد در روابطمان ایجاد شود. خود بورل این را گفت.

سخنگوی کرملین ادامه داد، مسکو از صحبت‌های بورل درباره لزوم گفت‌وگوی بیشتر استقبال کرد.

پسکوف گفت: با این صحبت‌ها که کودتا در اوکراین و برخی از مناقشه های دیگر به افت روابطمان منجر شد، موافقیم. این درست است. روابط به علت این وقایع وخیم شد، زمانی که کشورهای اروپایی یک سند معروف را به امضا رساندند، آنها از انجام وظایفشان باز ماندند و این یک کودتای دولتی بود، یک کودتای قدرتمند در قلب اروپا.  

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه تاکید کرد: برای همین است که اروپایی‌ها به سیاست استاندارد دوگانه روی آوردند که از دید ما کاملا غیر قابل قبول است. با کمال تاسف، بروکسل گفت وگو با کشورمان را تقریبا در تمام حوزه ها کاهش داد.

آغاز سومین دوره ریاست‌جمهوری شی جین‌پینگ/ انحلال اینستکس توسط اروپا/ گفت‌وگوی وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و وزیر دفاع آمریکا درباره ایران
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − 10 =

دکمه بازگشت به بالا