آنکه امروز بر سر مردم یمن بمب می‌اندازد امتداد جریان یزیدی است


آنکه امروز بر سر مردم یمن بمب می‌اندازد امتداد جریان یزیدی است

رییس قوه قضاییه گفت: آنکه امروز بر سر مردم مظلوم یمن بمب می‌اندازد و زنان و کودکان بیگناه را به خاک و خون می‌کشد امتداد جریان یزیدی است و آنکه از شرف و ناموس و قرآن و حرم اهل بیت (ع) و حریم مردم مسلمان در برابر تجاوز بیگانگان دفاع می‌کند امتداد جریان عاشورا و عاشوراییان است.

به گزارش اعتماد نو به نقل از ایلنا، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی عصر چهارشنبه ۲۲ بهمن در دیدار خانواده‌های فرماندهان شهید گروه‌های مقاومت در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد با ادای احترام نسبت به مقام شهدا، از خانواده‌های صبور و رنج کشیده آن‌ها که فرزندانشان را برای دفاع از دین و ارزش‌های الهی تقدیم اسلام کردند قدردانی کرد.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به نقش حضرت زینب کبری (س) در پاسداشت قیام عاشورای حسینی گفت: خانواده‌های شهدا زینب وار در برابر مصائب صبر و تحمل کردند و پرچم شهدا را به دوش کشیدند.

وی افزود: سخن امام حسین (ع) که فرمود من برای اصلاح و احیای امر به معروف و نهی از منکر قیام کردم فقط برای سال ۶۱ هجری نبود و خون مطهر آن حضرت و امتداد عاشورا امروز نیز برای اصلاح اجتماعی در عالم نقش آفرین است.

رئیس قوه قضاییه تصریح کرد: امروز ما بر احیای دین و ارزش‌های الهی تاکید داریم؛ اما در مقابل این سخن، یزیدیان صف آرایی کردند و نمی‌خواهند پیام توحید و زندگی اسلامی به گوش جهانیان برسد.

وی گفت: آنکه امروز بر سر مردم مظلوم یمن بمب می‌اندازد و زنان و کودکان بیگناه را به خاک و خون می‌کشد امتداد جریان یزیدی است و آنکه از شرف و ناموس و قرآن و حرم اهل بیت (ع) و حریم مردم مسلمان در برابر تجاوز بیگانگان دفاع می‌کند امتداد جریان عاشورا و عاشوراییان است.

صادرات ایران به قزاقستان ۱۳ درصد افزایش یافت
هم اکنون بخوانید

رئیسی با ادای احترام نسبت به شهدای دفاع از حریم و حرم خاطر نشان کرد: بر همه مسئولان در هر جایی فرض و واجب است که بدانند مسئولیتی که در اختیارشان قرار گرفته ثمره خون شهیدان است؛ میز‌ها در حقیقت متعلق به شهداست.

رئیس دستگاه قضایی کشورمان امنیت امروز ایران و عراق و منطقه را نیز محصول خون شهیدان دانست و تاکید کرد: شکرگزاری و تجلیل واقعی نسبت به نعمت وجود شهیدان اجرای پیام آن‌ها است که وظیفه‌ای همگانی است.

وی پیام شهیدان را دفاع از دین و خدمت خالصانه به مردم و حفظ سیادت و کرامت انسان و ایستادگی در برابر دشمن و عمل به وظایف الهی و دوری از دنیاطلبی و همچنین ولایت مداری و بصیرت و استقامت در راه هدف عنوان کرد.

رئیس قوه قضاییه با بیان این که شهدا متعلق به همه عصر‌ها و نسل‌ها و جهان انسانیت هستند و در زمان و مکان محصور نمی‌شوند اظهار داشت: همان طور که شهدای عاشورا در امتداد زمان و مکان حضور دارند شهدای ایران و عراق و شهدای عالم اسلام نیز همواره پیامشان برای ما در زندگی جاری و ساری است.

رئیسی شهادت ابومهدی المهندس در کنار سردار حاج قاسم سلیمانی را نمادی از وحدت امت اسلام دانست و گفت: جای جای منطقه متبرک از خون شهدایی است که برای دفاع از حق و عدالت از جان خود گذشتند و خون آن‌ها تضمین کننده امنیت منطقه و پیوند ملت‌ها شده است.

رئیس قوه قضاییه در ادامه سخنانش به انتقام گیری از خون شهیدان مقاومت تاکید کرد و گفت: خون شهدای مقاومت متصل به ثارالله شده و خدا تضمین کرده همان طور که از خون اباعبدالله الحسین (ع) و علی اصغر (ع) نگذشت از خون شهیدانی که برای دفاع از دین و ارزش‌ها بر زمین ریخته شده نخواهد گذشت و انتقام این خون‌ها را خواهد گرفت.

اعطای مرخصی به 600 نفر از زندانیان به‌مناسبت ایام‌الله دهه فجر
هم اکنون بخوانید

رئیس قوه قضاییه اظهارداشت: امروز عزت، اقتدار و افتخار مسلمان را بنگرید و وضعیت اسرائیل و آمریکا را هم ببینید که قدرت پوشالین آن رو به افول است.

رئیسی ادامه داد: امروز به لطف خدا قدرت، عزت و عظمت نظام اسلامی رو به افزایش است و این از برکات و ثمرات خون پاک شهداست.

رئیس دستگاه قضایی کشورمان در پایان با ابلاغ سلام گرم و صمیمانه مقام معظم رهبری به خانواده فرماندهان شهید مقاومت و شهدای راه مبارزه با تروریسم و دفاع از حرم تاکید کرد: امام خامنه‌ای همواره آرزوی توفیق و سلامتی و عزت و سربلندی مردم و مسئولان عراق را دارند.

رئیسی تاکید کرد: به برکت خون شهدا و صبر و تحمل خانواده‌های آن‌ها عراقی قوی و مستقل و سربلند و انقلابی و مقاوم در برابر آمریکا و دشمنان اسلام شکل خواهد گرفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 5 =

دکمه بازگشت به بالا