چاپ دوم کتاب «درس‌های جنگ مدرن ۲» رونمایی شد

به گزارش ایسنا به نقل از تارنمای مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس، در چهلمین سالگرد از شروع دفاع مقدس و همزمان با ایام‌الله دهه فجر، جلد دوم کتاب «درس‌های جنگ مدرن» توسط انتشارات مرزوبوم تجدید چاپ شد.

به‌منظور آشنایی بیشتر با این کتاب، این مرکز با مرتضی قاضی مدیر گروه مطالعات فرهنگی اجتماعی مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس گفتگو کرده است. 

مرتضی قاضی، مدیر گروه مطالعات فرهنگی اجتماعی مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس با اشاره به جلد دوم کتاب «درس‌های جنگ مدرن» گفت: این کتاب نوشته آنتونی کردزمن و آبراهام واگتر است و یکی از کتاب‌های محل ارجاع و مرجع جنگ ایران و عراق است. برای نمونه کتاب محمد ابوغزاله که ژنرال مصری و وزیر دفاع این کشور بود و آن را هم مرکز ترجمه کرده است، تقریباً خلاصه‌ای از این کتاب است.

وی افزود: این کتاب در سال ۱۳۹۰ به اهتمام دکتر حسین یکتا از انگلیسی به فارسی ترجمه و همراه با مقدمه و توضیحات آقای دکتر حسین علایی منتشر شد.

مدیر گروه مطالعات فرهنگی اجتماعی مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس با اشاره به چاپ مجدد جلد دوم کتاب «درس‌های جنگ مدرن» تصریح کرد: جلد اول و دوم این کتاب همزمان منتشر شد ولی نسخه‌های موجود جلد دوم کتاب تمام شده بود. بنابراین برای انتشار مجدد در دستور کار واحد انتشارات قرار گرفت.

وی افزود: در چاپ جدید این کتاب، ویراستاری مجدد انجام شد و می‌توان گفت تبدیل ویراستاری درون‌متنی به ویراستاری و گویا سازی برون‌متنی از تغییرات مهمی است که در چاپ جدید شده است. ازنظر شکلی تغییر عمده‌ای نداشت ولی در متن کتاب، صفحه‌آرایی و صفحه‌بندی مجدد شد و ویراستاری کلی هم در آن صورت گرفت. احتمالاً اشتباهاتی که در تبدیل اسامی مختلف از عربی به انگلیسی و از انگلیسی به فارسی رخ داده بود و همچنین اسامی فرانسوی اصلاح شد.

کنسرت «عطر بیدار زمین» برگزار می‌شود
هم اکنون بخوانید

قاضی با اشاره به اینکه طرح جلد تغییری نکرده است، گفت: امیدواریم که با انتشار جلد دوم در چاپ بعدی جلد اول نیز اصلاحاتی انجام بگیرد و هر دو کتاب با صفحه‌بندی جدید، ویراستاری جدید و طرح جلد جدید به‌عنوان اثری درخور توجه در نشر مرزوبوم مجدداً منتشر شود. چون جلد دوم درس‌های جنگ مدرن ادامه جلد اول بود و جلد اول هنوز در انبار موجود است، طرح جلد جدیدی ارائه نکردیم ولی برای چاپ بعدی جلد اول و دوم همراه با همدیگر ان‌شاءالله طرح جلد این کتاب هم ‌تغییر خواهد کرد و جلد اول کتاب درس‌های جنگ مدرن هم ویراستاری و گویا سازی مجدد خواهد شد.

شما می‌توانید برای تهیه جلد دوم کتاب “درس‌های جنگ مدرن”  اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × دو =

دکمه بازگشت به بالا